Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlursuttag gått sönder igen, 4s

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har mitt hörlursuttag i min Iphone 4s gått sönder.
Hade samma problem med min 4a som gick sönder också straxt efter 1år.

Ska man inte kunna använda den som Mp3 spelare utan den går sönder?
Får ju ingen utbytesenhet heller efter 1år så måste kasta in den på lagning?
Glaset är sprucket och batteriet är dåligt dessutom.

Glaset är ju mitt fel men att Batteri och hörlursuttag inte ska hålla mera än 1år är ju sjukt dåligt.

Finns väll inget att göra?

Vad gör du med uttaget?
Tar i och ur mina lurar flera ggr / dag och har aldrig haft något problem..

Ursprungligen av keptang:

Vad gör du med uttaget?

Jag har den på jobbet, gymet och när jag jag cyklar.
Så använder den väldigt ofta.
Funkat kanon tills idag.

Skulle beställt en Ipod Nano men då funkar ju inte spotify

ok, det är nog enklast att lämna in den och få den fixad då.

Om du inte kan göra det själv så finns det företag som gör det för några hundra, t.ex. http://iphonereparation.se/reparationer/iphon...

ok, det är nog enklast att lämna in den och få den fixad då.

Om du inte kan göra det själv så finns det företag som gör det för några hundra, t.ex. http://iphonereparation.se/reparationer/iphon...

Ja den sidan var faktiskt lite billigare.
1750kr för display, batteri och hörlursuttag.

Du får nog mängdrabatt.
Delarna är inte så dyra, men det är en hel del skruvande..

För 1750:- kan du köpa en begagnad 4S för. Skaffa dig BT-headset.

På vilket sätt är hörlursuttaget trasigt, det är inte så att det är glappkontakt pga. damm ?

Själv har jag varit elak mot mitt uttag i 2.5 år på min 4:a
och den fungerar helt utan anmärkning fortfarande

Ursprungligen av grenhall:

För 1750:- kan du köpa en begagnad 4S för. Skaffa dig BT-headset.

Fast med en beg telefon så får jag sämre batteri, hörlursuttag som kan vara slitet och skärmen kanske inte är i Nyskick.

Har inte hittat någon BT lurar som låter bra tyvärr och inte sitter bakom öronen som mina Shure 425.
Kör mestadels lossless

Ursprungligen av disktant:

På vilket sätt är hörlursuttaget trasigt, det är inte så att det är glappkontakt pga. damm ?

Själv har jag varit elak mot mitt uttag i 2.5 år på min 4:a
och den fungerar helt utan anmärkning fortfarande

Det sista knäppet som låser finns inte längre
Testat blåsa rent M.m. Men inget hjälper.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2013-02-12 08:41

Om du är lite händig så kan du göra jobbet själv. Då spar du ganska mycket pengar gissar jag. Precis som Keptang säger så är det en hel del skruvar och pillande, men om man bara är organiserad och lägger alla skruvar i uppmärkta positioner så är det inga större problem. Det finns tydliga instruktioner att hämta på tex ifixit.com (http://www.ifixit.com/Device/iPhone_4S#guideList).

• Medlem
  • International user
  • 2013-02-12 09:39
Ursprungligen av Antonic:

Kolla först så att det inte är ludd som fastnat i hålet. Det har hänt mig flera gånger och symptomen är detsamma som de du beskriver. Det går inte att blåsa rent den utan man får ta ett gem som man bänder upp och sedan "gräver" i hålet. Då kommer du upp en liten boll av ludd. Sen funkar det som vanligt.

Du kan även se detta om du kikar ner i hörlursuttaget. Man ska kunna se den silvriga botten (och känna det med gemet).

Fast med en beg telefon så får jag sämre batteri, hörlursuttag som kan vara slitet och skärmen kanske inte är i Nyskick.

Har inte hittat någon BT lurar som låter bra tyvärr och inte sitter bakom öronen som mina Shure 425.
Kör mestadels lossless

Du har inte läst om telefonen jag köpte förrförra veckan? iPhone 4 som var två år gammal. Batteriet höll i tre dagar med 4h användning. Så batterierna i dessa telefoner håller ganska länge.

Sedan så är kanske inte skärmen i nyskick på en begagnad men den är bra mycket hållbarare än glasen från Kina. Tro mig. Jag har sysslat med detta i flera år. Det finns ingen, INGEN, som reparerar iPhones med originaldelar. Skulle det finnas så är det stöldgods från Foxconn. Bara så du är fullt medveten om vad du betalar 2000:- för. Du måste också sätta på skärmskydd/displayskydd annars har du ett repat glas inom en vecka. Eftersom Kina-glasen inte är oleofobiskt behandlade och inte heller härdade på samma sätt som originalglasen.

LCD-skärmen är dock alltid original.

• Medlem
  • 2013-02-12 10:09

Som -david- sa, det måste vara ludd, haft exakt samma problem att det inte knäpper. Ta en tandpetare och gräv försiktigt upp luddet så ska du se hur mycket ludd du har samlat på dig

Jag tog även bort luddet vid laddkontakten när jag ändå höll på, där fanns det också en hel del.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-12 10:58

Testa att reklamera telefonen, jag fick igenom min trots att den var över ett år. Mig veterligen kostar det inget att få tillbaka en iPhone som varit iväg heller, så som Regenersis har (ca 350:- för frakt- och undersökningskostnad) men det kan du ju kolla innan den går iväg.

Ursprungligen av CEk:

Testa att reklamera telefonen, jag fick igenom min trots att den var över ett år. Mig veterligen kostar det inget att få tillbaka en iPhone som varit iväg heller, så som Regenersis har (ca 350:- för frakt- och undersökningskostnad) men det kan du ju kolla innan den går iväg.

Reklamera en telefon som har sprucken skärm? Inte lönt. Skärmen sprucken = out of warranty enligt Apple.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-12 11:37
Ursprungligen av grenhall:

Reklamera en telefon som har sprucken skärm? Inte lönt. Skärmen sprucken = out of warranty enligt Apple.

Haha, sorry. Läste första inlägget om hörlursuttaget och orkade inte dra igenom hela tråden. My bad.

Edit; såg nu att skärmen var nämnd där också. Får skylla på min matförgiftning.

Ursprungligen av CEk:

Haha, sorry. Läste första inlägget om hörlursuttaget och orkade inte dra igenom hela tråden. My bad.

Edit; såg nu att skärmen var nämnd där också. Får skylla på min matförgiftning.

Du behöver inte be om ursäkt.

Vad gör du med uttaget?

Koppla i och ur pallar uttaget med bara fint, men det kan knäckas sönder invändigt av själva kontakten. Inte helt ovanligt om man har för vana att t.ex. cykla omkring med iPhonen i jeansfickan och lyssna på musik. Oftast brukar det ju vara kontakten som går sönder, just vid sladdanslutningen, men om kontakten är stel och dessutom tåligare än uttaget så blir det mobilen som tar stryk i stället.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2013-02-13 18:23
Ursprungligen av Samuel K:

Oftast brukar det ju vara kontakten som går sönder, just vid sladdanslutningen, men om kontakten är stel och dessutom tåligare än uttaget så blir det mobilen som tar stryk i stället.

Kontakten på Antonics hörlurar Shure 425 är ungefär 1 cm hög och går ut i 90˚ vinkel och snäll mot uttaget. Jag har Shure 535 med samma kontakt och har aldrig fått några problem med mitt uttag, så det är nog något annat som spökar här.

1
Bevaka tråden