Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa AppleID utan kontokort?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag skulle behöva skapa ett AppleID till min son (11 år) som inte har kontokort. Som jag ser det så är valet där man förut kunde välja betalkort "inget" borttaget? eller missar jag något. Hur har ni andra löst det för era barn med AppleID?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-10 20:59

Har du kollat på följande guide?
http://support.apple.com/kb/HT2534

Skulle du mot förmodan skapa et id med kontokort så går det senare att logga in och plocka bort detta.

Problemet är att guiderna som jag hittat och även ni hittat på Apples support inte är uppdaterade... när man ska fylla i "none" på kreditkort så finns inte det valet längre utan man måste välja ett kort eller "Clickandbuy"...

Någon som kommit runt det?

Ursprungligen av Molgan:

Problemet är att guiderna som jag hittat och även ni hittat på Apples support inte är uppdaterade... när man ska fylla i "none" på kreditkort så finns inte det valet längre utan man måste välja ett kort eller "Clickandbuy"...

Någon som kommit runt det?

Jag fyllde i kortet när jag registrerade.
Därefter loggade jag in och hade där valet att plocka bort kortet.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-12 14:23

Om man "köper" en gratisapp brukar None finnas med. Men det kanske är borttaget?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-02-17 13:34
Ursprungligen av kenjon:

Om man "köper" en gratisapp brukar None finnas med. Men det kanske är borttaget?

Det du skriver stämmer. None finns kvar.

Gör så här för att skapa ett Apple-ID utan att behöva registrera ett kontokort.

1. Besök App Store via din iPhone, iPad eller iPod touch.
2. Tryck på fliken "i blickfånget" & rullar längst ner.
3. Se till så du inte har ett Apple-ID inloggat. I såfall logga ut det genom att trycka på knappen som visar ditt Apple-ID och välj logga ut.
4. Gå till fliken "Topplistor" och tryck på en gratis App för att ladda ner den.
5. När du försöker ladda ner appen kommer tre alternativ upp. Välj att skapa ett nytt Apple-ID.
6. Följ anvisningarna och du får sedan upp alternativet "none" när du ska välja betalsätt.

Lycka till!

1
Bevaka tråden