Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
har en imac med os 10.7.5, jag har problem med att zippade filer packas upp i originalkatalogen trots att jag har flyttat dem. SKulle kolla inställningarna i arkivverktyg men jag hittar inte ens arkivverktyget. Finns inget coreservices i min biblioteksmapp.... Kan någon hjälpa mej?
Arkivverktyget är det program som kraschat flest gånger på min Mac, ett tag var det helt omöjligt att använda programmet. Det används inte längre i mitt hem.
The Unarchiver e grym men vill du ändra inställningar i OS X eget arkivverktyg:
"You have the option of launching Archive Utility manually by going to the “Macintosh HD” volume in the Finder, double-clicking on “System,” double-clicking on “Library,” double-clicking on “CoreServices” and double-clicking on “Archive Utility.” Go to the “Archive Utility” menu and select “Preferences” to make adjustments to the settings."
Dubbelkoll, letar du i rätt biblioteksmapp? Alltså inte i "MacintoshHD > Bibliotek" utan i "Macintosh HD > System > Bibliotek"
(Och inte heller i Biblioteksmappen under ditt användarkonto, men det är vanligtvis dolt)
OK, nu hittade jag den. Problemet då är att den är rätt inställd men filerna packas i alla fall upp i originalkatalogen - trots att den påstår att org. katalogen inte är skrivbar. Men då kanske jag ska ta det i en annan tråd.....