Men alltså, att Flash är kasst är väl inget specifikt MBP-fenomen?
Själv kör jag helt utan, har Chrome installerat och drar igång det när jag råkar på något som kräver Flash (händer ungefär 2 ggr/kvartal numera). Under ett par månader glömde jag faktiskt bort att det inte fanns installerat, trodde jag hade pluginen eftersom jag aldrig såg den där "insticksfil saknas"-rutan, men det är ju för att webben gått vidare.
Alltså jag har aldrig varit med om dessa problem på Aftonbladet och Facebook med andra datorer, så det känns som att det är MBPr som är boven i dramat, i kombination med flash.
Stänger man av flash så kan du ju inte se några filmer på Aftonbladet.se längre, och det är väl typ Sveriges populäraste nyhetssajt med typ 3 miljoner läsare varje dag eller nåt? För att inte tala om Facebook och hur många användare de har...å utan flash kan du inte kolla en enda film på Facebook. Så det känns lite trist som sagt och jag förstår verkligen inte hur du klarar dig utan, men du kanske är en av de få som inte använder varken Facebook eller Aftonbladet? Eller för att inte tala om alla internationella nyhetssajter med filmer och annat som ej går att se utan flash.
Sen kan jag hålla med dig om att flash är kass, men köper man en dator för 30 000 kr så bör den ju rimligen åtminstone klara av att visa flashsidor om än inte bättre, så i alla fall lika bra som lågprisdatorerna från Dell, Asus, Hp osv.... eller?
Blev faktiskt rejält förvånad när jag hörde att så många hade problem med Aftonbladet och Facebook på MBPr, tänkte först att det kanske hade med retinaskärmen att göra, men kanske samma bugg även på vanliga MBP?