Hej!
15" Macbook Pro mid 2010
OS X 10.6, 10.7, och numera 10.8.2
4 GB RAM (själv uppgraderat från 2 GB)
Själv bytat HDD till SSD.
Men nu till mitt problem. Jag har, sen datorn var i princip ny (tror jag), haft problem med att den hänger sig när den ska ladda fram sista sessionen efter att batteriet helt tagit slut. Detta problem har kvarstått genom 3 olika versionen av OS X samt 2 olika hårddiskar.
Den här länken förklarar rätt så bra vad det är som händer. http://techsplatter.blogspot.se/2011/10/corru...
Sammanfattning: Man öppnar locket efter batteriet tagit slut och sätter i strömsladden, datorn vaknar till liv och börjar ladda, på den förra HDDn så kom den till ungefär 50 % av laddningen innan den hängde sig, nu på SSDn så går den till sista laddnings"piggen" för att sen hänga sig och tuta 3 gånger och sen vara tyst i typ 3 sekunder sen tuta 3 gånger igen, vilket den fortsätter med tills jag håller inne powerknappen och gör en så kallad hard-reset.
Om jag har förstått allt jag läst rätt så betyder detta tutet att det är något problem med RAM, och jag har inte testat mitt RAM för det har jag inte riktigt klurat ut hur, annars har jag testat det som stod på den sidan. Alltså raderat sleepimage fil och testat kommandona men med samma resultat som innan.
Skulle behöva hjälp här.
Tack på förhand!