Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra skärm till Mac Mini

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde misstaget och köpte en 27" Fujitsu skärm för 999SEk på CDON. Katastrofala färger och kontrast.

Behöver nu något ordentligt att koppla min Mac Mini till. Är beredd att lägga 2k - 3k. Skärmen ska användas för surf, bilder och video. IPS panel är en självklarhet.

Har tittat lite på denna:

DELL U2412M Ultrasharp / 24" / 8ms / IPS - WEBHALLEN.com

Men undrar om det finns ett bättre alternativ? Någon som har ett bra tips att dela med sig av?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-11 23:47
Ursprungligen av mackan08:

Gjorde misstaget och köpte en 27" Fujitsu skärm för 999SEk på CDON. Katastrofala färger och kontrast.

Behöver nu något ordentligt att koppla min Mac Mini till. Är beredd att lägga 2k - 3k. Skärmen ska användas för surf, bilder och video. IPS panel är en självklarhet.

Har tittat lite på denna:

DELL U2412M Ultrasharp / 24" / 8ms / IPS - WEBHALLEN.com

Men undrar om det finns ett bättre alternativ? Någon som har ett bra tips att dela med sig av?

De flesta skärmar för 2-3000 håller bra klass idag köp 24" istället för 27" som inte blir så bra med lägre upplösning än 2560x1440. Tror iofs att den billiga skärmen du köpte går att ställa in så att du får bättre bild och färger från den.

Har försökt kalibrera den utan resultat. Både färgerna och kontrasten är dålig. Har testat emot flera datorer utan skillnad.

Har du något tips på en bra 24" skärm med upplösningen[FONT="tahoma, kalimati, geneva, arial, helvetica, sans-serif"][/FONT]1920 x 1200?

Ursprungligen av mackan08:

Har du något tips på en bra 24" skärm med upplösningen 1920 x 1200?

Du länkade till en i första inlägget.

Okej, funderar som sagt starkt på den. Men ville höra här först om det var de bästa alternativet.

Kan tillägga att jag har denna skärm i dagsläget:
Fujitsu SL23T-1LED - Hemelektronik - CDON.COM

Vill som sagt ha något bättre

  • Medlem
  • 2012-12-12 08:28

Observera även att det kan vara grymma skillnader mellan olika IPS-skärmar. Det bästa är nog om man mot förmodan kan kika på dem i butik. Har du besökt en stor elekronikkedja där man kan jämföra skärmarnas bilder visuellt? Typ Mediamarkt.
Jag upplevde grymma skillnader när jag gick över från min LG 23" IPS till min TB-display. Men den ligger också i en annan prisklass, så jämförelsen är inte helt rättvis.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-12-12 10:53

Jag köpte en Dell U-skärm för något år sedan och är supernöjd! Den är grym! Verkligen skillnad på IPS och alla andra saker. Gör lite saker i illustrator till firman till gatupratare mm och det har funkat kanon. Har förstått att det annars kan vara skillnad mot skärm->tryck om man har en kass skärm..

Kan vara värt att bläddra genom lite recensioner. Här är några samlade: Monitor reviews, LCD monitors - compare ratings, deals and prices - Trusted Reviews

Lite alternativ på Prisjakt(24-27tum). Jag kryssade i upplösning(1920x1080) och Displayport: Bildskärmar - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-15 20:49

Kör Apples 30 tummare funkar kanon men måste ha adapter. En sån kan du få billigt nu.

BD

1
Bevaka tråden