Det känns lite meningslöst att jämföra de två. Netflix levererar en mängd filmer och serier där kvaliteten svänger från fantastiskt till skit, sporadiska uppdateringar och lite äldre (sällan nyare än ett år gammalt) material. HBO erbjuder högkvalitativt material men betydligt mindre och närmast direkt efter att avsnittet sänts i USA. Det står 24 timmar men handlar oftast om mindre, jag har inte upplevt att de avsnitt som ska komma inte kommit upp i tid. Dock har jag hört om problem med Telias tjänst, men där har ju HBO avsagt sig allt ansvar eftersom Telia bara köper innehåll och kör på sin egen plattform. Jag ser ingen anledning att välja en av de två, 79:- x2 per månad är trots allt ganska överkomligt.
HBO tjänst är långt ifrån fullständig och saknar riktig HD och Airpay (mirroring stöds dock nu) samt givetvis stöd för många plattformar. Man ska dock minnas att Netflix har haft många år på sig att utveckla sin tekniska plattform mer eller mindre ostört. Jag tycker att HBON fungerar förnuftigt och har inte haft några egentliga tekniska problem med det, utöver att vissa funktioner saknas än så länge.