Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook och Mplayer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag älskar Mplayer verkligen. Den fixar det mesta. Men hur kan man göra så iBook inte släcker skärmen när man spelar film. Den släcks lite grann efter några minuter - vet inte om den dessutom släcks helt också, har aldrig väntat så länge - men förmodligen.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 17:31

Du kan ju alltid ändra inställningarna för strömsparing, men du kanske tänkte att det skulle funka som med dvd-spelaren?

  • Medlem
  • 2003-07-11 18:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Du kan ju alltid ändra inställningarna för strömsparing, men du kanske tänkte att det skulle funka som med dvd-spelaren?

Det hjälper inte... Skärmen går i halvvila i vilket fall som helst. Klart störande om man tittar på film på den inbyggda skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 20:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Det hjälper inte... Skärmen går i halvvila i vilket fall som helst. Klart störande om man tittar på film på den inbyggda skärmen.

Konstigt, det funkar för mig.

  • Medlem
  • 2003-07-11 20:20

Jag har säkert fel. Jag har bara sett en eller ett par filmer på min iBook, så jag har inte forskat så mycket.

Hur kommer det sig att fullskärmsläget i Mplayer har så kass färgåtergivning? Även om jag ändrar på TV'n så ser det grådaskigt ut.

I VLC ser det bra ut, med rika färger, när jag kör fullscreen, men jag gillar Mplayer bättre...

Vet inte om detta finns till OSX men Xine är spelaren som jag föredrar i Linux. VLC hackar för mycket, medans Xine flyter på "görskönt".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-20 11:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Det hjälper inte... Skärmen går i halvvila i vilket fall som helst. Klart störande om man tittar på film på den inbyggda skärmen.

Tänk på att det finns två inställningar på iBook:en. En för när den är inpluggad och en för när den kör på batteri. Se till att du ställt in rätt typ...

1
Bevaka tråden