- pmarriott
- Medlem ●
- Eslöv
Upptäckte idag när jag ville synka över en film från iTunes till min iPad att den rasslar genom steg 1-5 snabbt och fint, men sen slocknar synk-ikonen på iPaden medan det i iTunes på datorn står "Väntar på att ändringar ska utföras". Så står den i timmar. Inget händer. Upptäckte då i samma veva att min senast tillagda musik inte heller synkats över. Datorn synkar utan problem till min iPhone 5 och iPad Mini. iTunes 11.0.2, iOS 6.1.2. Har testat både kabelsynk och wifi-synk. Ingen skillnad.
Har kört omstart av datorn och ett par omstarter av min iPad. Är det återställning som gäller nu?
Testa en återställning. Det skadar ju inte att testa
Testa en återställning. Det skadar ju inte att testa
Gjorde det till slut, men jag ville först se om någon hade något bättre förslag. Jag har 45 GB data på den och det tar sin lilla tid att synka tillbaka allt. Problemet löst.
Jag har exakt samma problem. Nollställning hjälpte inte.
Jag har haft detta problem en gång förut och då var det nedladdningar som hade hakat upp sig. Det försvann efter att jag avbröt nedladdningarna men nu händer ingenting. Har alltså inga nedladdningar som står och hänger.
Köpt en massa spel på iTunes på min dator men när jag ska synka med min iPad avbryts allt i steg 6 av 6. Dvs, när apparna ska föras över. Jag får en skuggversion på alla appar som jag ska föra över på min iPad och under dem står det "väntar". När jag testar att synka igen då är det bara 5 steg och i steg 5 av 5 kraschar allt och blir stillastående så att jag måste rycka ut USB-sladden.
WiFi-synk funkar ej heller.
Jag kan synka med min sambos iPad och min iPhone. Det är bara min iPad som plötsligt inte vill. Detta problem är sedan igår morse. Har googlat problemet i timmar men ingen lösning står att finna.
@AIR172, har du provat alla steg som tipsas om här, http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip... ?
Om inte, gå igenom dessa, något kommer göra att det fungerar.
Ja, gud ja. Testat allt som är logiskt. Är väldigt skicklig på Mac och testar sånt som är utanför gränserna också. Men nu nollställde jag min ipad efter säkerhetskopiering eftersom det känns lönlöst. Just nu synkar den 321 appar från säkerhetskopian... Jag återkommer när det är klart och ser om de nya apparna nu går att få över till iPaden
Testat att ladda ner någon av apparna direkt till iPad från Appstore? Förutsätter ju att det är samma apple-id aktivt på iPad som gjorde köpet, men så är det ju vid sladd-synk också
Tjenix, testade det men då de är betalappar ville den att jag skulle köpa dem igen. Det var underligt så jag synkade enbart de få som var gratisappar. Det var som att appstore i paddan inte var medveten om de köp som har gjorts i datorn.
Tjenix, testade det men då de är betalappar ville den att jag skulle köpa dem igen. Det var underligt så jag synkade enbart de få som var gratisappar. Det var som att appstore i paddan inte var medveten om de köp som har gjorts i datorn.
Om det är samma apple-id så dras ingen kostnad, bara ladda ner igen med vanliga betal-knappen
Edit Jag får korrigera mig, det bör vara ett moln med en nedåtriktad pil om du köpt appen tidigare. Så det kan ju vara en indikation att det är olika apple-konton som strular?
Såklart, my bad.
Apparna är dock flera Gb. Vid synk är det min mening att jag avbockar några appar i iTunes och bockar i andra. Min iPad är full så jag brukar göra så när jag ska spela något nytt. Tar bort för att få plats med nytt. Har faktiskt inte varit särskilt besvärad av de facto att jag inte får spela omgående. Jag får en större kris när jag inte fattar hur man löser dylika problem. Det är det enda jag har fokuserat på. Dvs; VAD I ******* ÄR DET SOM STRULAR?
...Min iPad är full ...
; VAD I ******* ÄR DET SOM STRULAR?
Jag spånar, men eventuellt fullt på ipaden fast iTunes inte rapporterar det innan synk? Ibland kan man få slaskutrymme i minnet, tex gammal app-data som borde vara raderad men som ändå i vissa fall uppges som upptaget minne. Men just sådant löses ju med en återställning som du gjort.
Jag spånar, men eventuellt fullt på ipaden fast iTunes inte rapporterar det innan synk? Ibland kan man få slaskutrymme i minnet, tex gammal app-data som borde vara raderad men som ändå i vissa fall uppges som upptaget minne. Men just sådant löses ju med en återställning som du gjort.
Fullt möjligt. Det står att det finns 5 Gb ledigt men jag tror att mycket slask kan försvinna nu.
Jag har upplevt en lång initial synk i sista steget (5/5 eller 6/6) där min iPhone/iPad stod synbarligen helt still. Flera gånger avbröt jag den och googlade för att hitta svaret. Hittade inget och försökte igen med samma resultat. Och tillbaka till ruta ett. Men sedan bestämde jag mig att låta den hålla på några minuter.
Och då visade det sig att den gick vidare! När den hängde på sista fasen så höll den uppenbarligen på med något internt som inte syntes i gränssnittet. Det handlade om för min iPhone 64GB och en iPad 32GB som skulle synka mellan 20-50GB musik. Innan första låten synkades över så stod den still och höll på med (uppenbarligen) intern minneshantering av något binärträd eller så. Otålig som man va antog jag att den buggade. Fel av mig. Datorer är inte felfria...
Tja Frazze,
Alltså, den säger att synkroniseringen är klar vid 6 av 6. Hoppar över en sekund efter att det står att läsa "synkroniserar 1 app av 8". Sedan är synkandet över men ingen synk har gjorts.
Klickar man på att synkronisera igen hänger den sig på 5 av 5. Den fick stå hela natten på 5 av 5. Nothing.
Formaterad nu och allt löste sig.
Jag har upplevt en lång initial synk i sista steget (5/5 eller 6/6) där min iPhone/iPad stod synbarligen helt still. Flera gånger avbröt jag den och googlade för att hitta svaret. Hittade inget och försökte igen med samma resultat. Och tillbaka till ruta ett. Men sedan bestämde jag mig att låta den hålla på några minuter.
Och då visade det sig att den gick vidare! När den hängde på sista fasen så höll den uppenbarligen på med något internt som inte syntes i gränssnittet. Det handlade om för min iPhone 64GB och en iPad 32GB som skulle synka mellan 20-50GB musik. Innan första låten synkades över så stod den still och höll på med (uppenbarligen) intern minneshantering av något binärträd eller så. Otålig som man va antog jag att den buggade. Fel av mig. Datorer är inte felfria...
Jag återställer inte som ny iPad om jag har en annan lösning. Det är både tidskrävande och risky. Men allt det övriga hade jag givetvis provat utom att lämna in den på lagning. Det den som skrev tråden borde skriva är att man inte kanske behöver formatera om den till "ny iPad". Jag valde befintlig iPad.
Det den som skrev tråden borde skriva är att man inte kanske behöver formatera om den till "ny iPad". Jag valde befintlig iPad.
Det är därför det står i den tråden att man först ska återställa och synka in säkerhetskopia (Dvs befintlig). Löser inte det problemet ska man testa att återställa till ny.
Jag kom hit för att hitta svar på hur man kunde göra utan att formatera.
Brukar inte formatera om lösningen ligger i någons kompetenta händer. Det är alltid min sista utväg. Tråden du har lagt upp finns redan överallt på internet. Har givetvis läst den innan. Har även läst trådar om att man ska ta bort röstmemo, ge sig på .plist m.m. men inget har alltså funkat innan jag formaterade om hela skiten
Synka in tidigare säkerhetskopia förändrade ingenting. Formatering, skapa befintlig och synk var det enda som gick.
Men återigen, tack alla för alla svar.
Jag kom hit för att hitta svar på hur man kunde göra utan att formatera.
Brukar inte formatera om lösningen ligger i någons kompetenta händer. Det är alltid min sista utväg. Tråden du har lagt upp finns redan överallt på internet. Har givetvis läst den innan. Har även läst trådar om att man ska ta bort röstmemo, ge sig på .plist m.m. men inget har alltså funkat innan jag formaterade om hela skiten
Synka in tidigare säkerhetskopia förändrade ingenting. Formatering, skapa befintlig och synk var det enda som gick.
Men återigen, tack alla för alla svar.
Ok, då var det alltså det sista steget förutom att skicka in den på service som fungerade för dig (Om jag förstår dig korrekt).