Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har min jailbreakade iPhone 4 blivit hijackad?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-23 16:30

Har problem med att synca min jaibreakade iPhone 4, iOS6.1.2 via iCloud från Settings> iCloud> Storage & Backup. Det blir bara:

Citat:

The last backup could not be completed

Varje gng jag försöker synca nu. Sedan gick jag in i Settings> iCloud> Account> Advanced, och ser till min fasa två mail adresser som inte är mina (se bild). Någon som vet vad det kan vara?

Jag hittar inte denna makar.. emailen någon annan stans heller.

Använder du piratkopierade appar?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-23 16:50

Nej, jag har väl testat någon crackad app. Men har ingen installerad nu.

Återställ och gör om jailbreaken så att du får ett rent system.

edit: Och håll dig borta från crackade/piratkopierade saker.

Senast redigerat 2013-02-23 17:05
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-23 17:17

Har en hel del jaibreak appar. Och eftersom jag inte kan använda PKGbackup eller liknande efter återställning blir det omöjligt att komma ihåg alla repo och appar.

Har du något förslag som kan förenkla det hela?

Xbackup brukar funka fint, har du testat den?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-23 17:23

Nej, men den funkar väl som PKGbackup? Jag menar att den backar upp allt, inklusive den filen med makar.. skiten som ligger där är jag rädd för?

• Medlem
  • International user
  • 2013-02-23 17:34

Hej

Det er ikke lykkedes mig at bruge en app til at lave backup af mine cydia-apps etc, så jeg "plejer" at tagae skærmbilleder af mine repositry-liste og min liste over installerede apper i Cydia, inden jeg ændrer et jailbrake.

Jeg må vel hellere se på PKGbackup etc.

Har du prøvet at slette de to adresser?
Hvis jeg oplever problemer med synkronisering til iTunes, har det hjulpet at vælge, at min sikkerhedsskopi ikke skal være beskyttet med kodeord.

/Sebastian

• Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-23 17:39
Citat:

Har du prøvet at slette de to adresser?

Jag hittar ingenstans att ta bort de adresserna. De finns bara i iCloud backup settings. Ingen annan stans vad jag hittar.

Citat:

Jeg må vel hellere se på PKGbackup etc.

Vad menar du med det?

Ursprungligen av Matsaki:

Nej, men den funkar väl som PKGbackup? Jag menar att den backar upp allt, inklusive den filen med makar.. skiten som ligger där är jag rädd för?

Xbackup backar upp Cydia och det du har lagt in där, inget annat.

• Medlem
  • International user
  • 2013-02-23 17:51

Jag hittar ingenstans att ta bort de adresserna. De finns bara i iCloud backup settings. Ingen annan stans vad jag hittar.

Vad menar du med det?

Hvad sker der, hvis du slår iCloud backup fra og til igen?

Jeg mener, at jeg vil se, om jeg kan bruge de to backup-løsninger til noget på min telefon ,-)

Don't jailbreak

Nerå men gör en ren installation och sedan tänk på säkerheten.

Personligen skulle jag aldrig Jailbreaka min enhet, gjorde det med min iphone 4 men tog bort det ganska fort.
Märker en prestanda förlust, iaf jag gjorde det skulle tro att det var pga. mina program jag installerade men fortfarande.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-23 19:20

What the... Gjorde just en återställning och har inte jailbreakat än. Kollar i iCloud backup och makaro...@icloud.com är fortfarande där?!?

What the... Gjorde just en återställning och har inte jailbreakat än. Kollar i iCloud backup och makaro...@icloud.com är fortfarande där?!?

Då hängde den med i din säkerhetskopia. Antar att du redan har allt synkat till datorn, då kan du relativt enkelt börja om.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-23 19:33

Vad menar du med börja om?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-23 19:53

Nu ser jag hela adresserna när jag gick in på iCloud Account Information.

Jag har mina två "icloud.com och @me.com där. De andra heter makaroner@icloud och me.com

Har jag lekt någon gång och försökt skapa alias adresser? Inte vad jag kommer ihåg, och inte något som finns på min dator.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-24 11:12

Vad menar du med börja om?

Att du INTE lägger in säkerhetskopian utan när du får frågan vad du vill göra väljer "Ställa in som ny"

• Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-24 11:38

Efter att meckat halva natten hittade jag "felet". För några år sedan hade jag lekt med att ha ett me.com alias.De kan man skapa på sitt icloud konto i webbläsaren.

Så där var den "mystiska" email adressen, som var min egen. Skratta eller gråta??

Ledsen för allt besvär, och tack för hjälpen iaf.

Fira med lite makaroner.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-24 11:45

Efter att meckat halva natten hittade jag "felet". För några år sedan hade jag lekt med att ha ett me.com alias.De kan man skapa på sitt icloud konto i webbläsaren.

Så där var den "mystiska" email adressen, som var min egen. Skratta eller gråta??

Ledsen för allt besvär, och tack för hjälpen iaf.

Skratta tycker jag för du har löst mysteriet.

1
Bevaka tråden