Hmm. Jag undrar om jag inte lyckades få bort den blinkande rutan, genom att manuellt uppdatera facebook videoapplikationen. Det är ju svårt att veta helt säkert med ett fenomen som bara syns en bråkdels sekund var tredje timme... Men jag har i alla fall inte haft någon rad i system.log med "facebook" i sig varken igår eller idag (loggen sparas bara ett dygn, så jag kan inte bekräfta tidigare förekomster som jag ju såg i maj 2012 och då kunde koppla tidsmässigt till fenomenet)
1) Jag är nästan helt säker att jag såg det blinka till så sent som förra veckan. Har vant mig vid beteendet sedan jag först noterade det
2) När jag läste din andra tråd igår gick jag till mappen ~/Bibliotek/Application Support/Facebook/Video/1.x.x.xxx (noterade tyvärr inte versionsnummer innan) och dubbelklickade på filen FacebookUpdate.jar. Mappen och programmet uppdaterades och nu är det version 1.2.0.158
3) Sedan dess har jag inte sett några blinkande rutor. Har inte heller suttit vid datorn så mycket, men den har varit på dygnet runt utan något spår i system.log av något som har med facebook att göra. Så kanske har applikationen nu uppdaterats utan "bug"? Det märkliga är att jag inte heller har startat om datorn däremellan, och jag tycker att en launch-deamon borde behöva det för att laddas om, men hey - här får någon unix-kunnig hjälpa till att förklara.
Så det kan ju vara värt att du prövar samma sak, men gärna först kollar det jag inte gjorde nämligen:
1) Använd sökfunktionen i Systemmeddelanden.app (finns i verktygsprogram) och se när du har förekomst av strängen com.facebook.videochat.updater i system.log senaste dygnet (räcker att söka på till exempel "facebook")
2) Noterar vilken version du har innan uppdatering
Jag fortsätter hålla ögonen om den flyktiga rutan återkommer. Är ju faktiskt inte absolut 100% säker på att sambandet med facebooks versionskollfunktion över huvud taget stämmer, har ju aldrig lyckats se facit, nämligen vad för info som egentligen står i rutan! Men sedan jag först noterade det har jag varit nöjd med teorin och att det i alla fall inte var någon farlig funktion, utan mera en liten bug.