Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagringsutrymmet nästan fullt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Igår började min iPhone 4 plötsligt skicka massa meddelanden som lyder "Lagringsutrymmet nästan fullt. Du kan hantera ditt utrymme i Instaällningar". Då jag inte har så mycket minne på telefonen tänkte jag att det säkert var fullt och behövde rensas, men när jag kikade på användning så hade jag mycket minne kvar. För säkerhets skull plockade jag bort de största apparna, bla Spotify med offlinelistor. Då stod att jag hade 2GB ledigt, men meddelandena poppar fortfarande upp och telefonen är allmänt seg. Jag installerade iOS 6.1.2 i förrgår. Fattar inte vad som är fel. Provade att synka med datorn och plockade bort bilder samt synkad musik, och jag har nu ca 3GB ledigt, både enligt iTunes på datorn och enligt användning på iPhonen, men meddelandena fortsätter att poppa fram.. Någon som kan tipsa om vad som kan vara fel? Är det en bugg i iOS?

Gör du backup till iCloud? Kanske är där det är fullt isåfall.

Nix. Dubbelkollade för säkerhets skull, 5.0 GB totalt, 5.0 GB tillgänglig enligt iPhone..

Skumt.
Antar att du startat om telefonen.
Prova med en hård-reset, strömknapp+hemknapp tills Apple-loggan kommer fram.
Hjälper inte det, gör en återställning i iTunes.

Går det att göra en återställning till någon backup som gjordes innan jag uppdaterade till iOS 6.1.2?

Du måste ha samma eller senare version av iOS på enheten för återställa en backup.

Ok. Tror att det kanske kan ha något med smsen att göra. De är jättesega att skicka iväg, och meddelandet om att det är fullt kommer bara upp när jag får sms och när jag ska skicka. Och när jag försöker ta bort sms så går det inte. De tas bort, men kommer tillbaka direkt.. Känns som att det är dessa som fyller upp hela minnet. Jag läste in en jättelång konversation för några dagar sedan, det var då det började tror jag. Hur gör jag för att ta bort sms från telefonen?

Ursprungligen av flishuvud:

Ok. Tror att det kanske kan ha något med smsen att göra. De är jättesega att skicka iväg, och meddelandet om att det är fullt kommer bara upp när jag får sms och när jag ska skicka. Och när jag försöker ta bort sms så går det inte. De tas bort, men kommer tillbaka direkt.. Känns som att det är dessa som fyller upp hela minnet. Jag läste in en jättelång konversation för några dagar sedan, det var då det började tror jag. Hur gör jag för att ta bort sms från telefonen?

Kan du inte ta bort dem via ordinarie metod så kan jailbreak vara en lösning tillsammans med iFile (Spekulerar bara).

Annars är det att börja om från återställd enhet.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-03 16:19

Hur läste du in den jättelånga konversationen? SMSen sparas i en databas, så den kanske blev korrupt då.

1
Bevaka tråden