Hej,
Undrar om någon har en lösning på mitt problem som jag ska försöka förklara så gott jag kan.
Jag har just bytt ut min Apple tv 2 mot en Apple tv 3 i vardagsrummet, flyttat 2:an till sovrummet och har en Airport express i köket kopplat till en högtalare där.
Jag har inga problem alls att streama musik, film eller vad som helst till min Apple tv 3 i vardagsrummet från datorn när jag gör det via Apple tv 3-ans menyer. MEN om jag, från iTunes i datorn, vill välja flera högtalare (Apple tv 3/Apple tv 2/Airport Express) eller streama bara till Apple tv 3-an så hittar den inte min Apple tv 3, men har inga problem att hitta Apple tv 2 och Airport Express. Apple tv 3 finns med som val i listan, men när jag väljer den så står det bara att den "ansluter till Apple tv 3" utan att hitta den hur mycket den än försöker.
Likadant blir det om jag, via programmet Remote i iPhonen försöker göra samma sak. Den bara snurrar och försöker ansluta till Apple tv 3 utan att lyckas.
Jag har alla airplay-enheterna och datorn inloggade på samma nätverk. Men eftersom Apple tv 3 står så nära min router, som är en Airport Extreme, så jag har valt att ansluta den med kabel.
Kan felet ligga i en inställning i min Extreme kanske? Eller varför vill inte iTunes kunna streama från datorn via iTunes?
Har heller inget problem att streama musik och film direkt från iPhone till Apple tv 3.
Hoppas jag förklarat så ni förstår hur jag menar.
Tacksam för hjälp.