- korthoga
- Medlem ●
- Ystad
Har en iPhone 5 med senaste uppdateringen där vilaknappen börjat fungera lite då och då. Ibland fungerar den direkt och ibland fungerar den först efter att man tryckt på knappen fem gånger. Fruktansvärt enerverande!
Mjukvarufel som kom med 6.0.2 eller är det kanske såpass illa att jag måste lämna in telefonen på reparation?
Hittade på Apples hemsida att det var fler än jag som hade problemet. Alla hade lämnat in telefonen och fått en ny direkt i affären. Tror ni det fungerar att lämna in telefonen på Emporia trots att jag köpt telefonen hos Telenor?
Troligtvis inte. Kolla om du kan lämna in den i någon av deras butiker istället.
Troligtvis inte. Kolla om du kan lämna in den i någon av deras butiker istället.
Hade hoppats på att klara mig undan en reparation på två veckor. Det dumma är det nya simkortet, det passar inte någonstans.
Hm…är de inte tvungna att ge en en lånetelefon?
Hade hoppats på att klara mig undan en reparation på två veckor. Det dumma är det nya simkortet, det passar inte någonstans.
Hm…är de inte tvungna att ge en en lånetelefon?
Har de en lånetelefon inne så får du en. Troligtvis så har de även SIM-adapter som du kan få eller låna.
Viloknappen - är det knappen uppe på kanten? Den jag kalla av/på? Jag har också problem med den i så fall. Allt mer irriterande. Skrev i en annan tråd om det.
Ja, precis den. Trycker jag på höger sida på den så fungerar den inte. Trycker jag i mitten fungerar den lite då och då och trycker jag på vänster sida så fungerar den varje gång.
Lätt åtgärdat. Åk till närmaste Apple store, boka tid i genius-baren, visa felet/låt de känna. När detta är klart gör de klart för utbytesenhet (förutsatt att de konstatera felet samt har just din modell/färg hemma). Spelar ingen roll vart du köpt den, Apple byter den ändå. Jag har bytt min iPhone 5 i täby för just detta och den är köpt på Telia på Gotland. Inga problem, behövde inte ens kvittot, de slog den på imei-nummer. Haft detta fel på samtliga mina iPhone för utom 3Gs genom åren...
Lätt åtgärdat. Åk till närmaste Apple store, boka tid i genius-baren, visa felet/låt de känna. När detta är klart gör de klart för utbytesenhet (förutsatt att de konstatera felet samt har just din modell/färg hemma). Spelar ingen roll vart du köpt den, Apple byter den ändå. Jag har bytt min iPhone 5 i täby för just detta och den är köpt på Telia på Gotland. Inga problem, behövde inte ens kvittot, de slog den på imei-nummer. Haft detta fel på samtliga mina iPhone för utom 3Gs genom åren...
Tack! Ska boka tid på Emporia och så får vi se vad som händer. Återkommer!
Jaha, men du har väl inte tappat den? Min slutade fungera då jag uppgradera till den nya versionen de va typ då jag märkte att den slutat fungera på högra sidan då. Har du inte testat att återställa den genom iTunes utan att säkerhets kopiera?
Jag har ett antal sådana här sim-adapters http://www.noosyapple.com/cp/html/?79.html om du behöver kan du köpa ett paket billigt. Telenor har för övrigt lånetelefoner och adapters samt tar ungefär 4-5 dagar att byta ut telefonen. Även om dom säger 14 dagar. Så du vet.
Jag har inte tappat telefonen. Inte vad jag vet i alla fall. Sen om det nu skulle vara så att det är ett mjukvarufel, varför fungerar det att trycka på ena sidan och inte andra sidan? Det är helt klart ett hårdvarufel.
Var inne på Apple Store i Emporia idag och blev fruktansvärt väl bemött. Jag visade killen i Geniusbaren hur knappen felade. Fem sekunder senare hade jag en ny telefon i handen.
Så ja, jag fick en ny telefon utan att ha köpt den i Apple Store. Han sa att jag kunnat få bytt telefon i vilken Apple Store i hela världen förutom USA som har annan frekvens på sina iPhones.
Ja, precis den. Trycker jag på höger sida på den så fungerar den inte. Trycker jag i mitten fungerar den lite då och då och trycker jag på vänster sida så fungerar den varje gång.
Precis samma syndrom som hos mig! Fast jag är kvar på 6.0.1 så det känns mer som ett mekaniskt problem.
Precis samma syndrom som hos mig! Fast jag är kvar på 6.0.1 så det känns mer som ett mekaniskt problem.
Garanterat mekaniskt om du upplever det som beskrivet ovan. Jag är "proffs på området" (bytt iPhone 5 en gång för felet och hela 3 st iPhone 4 och nu har 4an samma fel igen ) fattar inte konstruktionen, den är väldigt dålig och nej ingen av telefonerna har misskötts med tapp eller dylikt så fungerar inte knappen, åk till Apple Store och få den utbytt om man bor någorlunda nära eller skicka in den på rep/utbytesservice för, att det skulle ha något med mjukvaran att göra verkar osannolikt eftersom det är så specifikt vart man trycker på knappen...
Har råkat ut för samma sak med min iPhone 5... Den är köpt hos Telia. Var tror ni jag har störst chans att få en ny på direkten, hos Telia eller hos en Apple Authorized Service Provider såsom MacHuset (Mhstore)?
Telia.
Varken eller skulle jag säga.
De enda ställen du får en direkt är Apples egna Stores (Täby eller Emporia om vi pratar om Sverige).
Enligt diverse inlägg på forumet så byter även Telia ut iPhones på direkten. Vet dock inte om det är rutin eller bara good will från vissa butiker.
Hade samma problem och ett problem med ljudet (störningar). Båda problemen avhjälptes med ÅTERSTÄLLNING. En vecka senare har båda problemen börjat komma tillbaka!
Hade samma problem och ett problem med ljudet (störningar). Båda problemen avhjälptes med ÅTERSTÄLLNING. En vecka senare har båda problemen börjat komma tillbaka!
Om knappen inte fungerar på olika "tryckställen" har jag mycket svårt att se hur det skulle kunna vara något mjukvarubaserat? Det här är iPhones absolut största akilleshäl och jag hatar det här felet, eftersom jag alltid drabbas av det.....
(trevligt med en till från gotland )
Hade samma problem och ett problem med ljudet (störningar). Båda problemen avhjälptes med ÅTERSTÄLLNING. En vecka senare har båda problemen börjat komma tillbaka!
Installerat något/några program under veckan?
Nej ja, eller... Jag la tillbaka dom flesta av apparna. Ska jag ta bort dom en efter en eller börja om och lägga till ett efter ett?
Om knappen inte fungerar på olika "tryckställen" har jag mycket svårt att se hur det skulle kunna vara något mjukvarubaserat? Det här är iPhones absolut största akilleshäl och jag hatar det här felet, eftersom jag alltid drabbas av det.....
(trevligt med en till från gotland )
Jag säger precis samma sak. Jag har svårt att tro att något mjukvarumässigt gör att knappen bara sänder information från ena halvan.
Nej ja, eller... Jag la tillbaka dom flesta av apparna. Ska jag ta bort dom en efter en eller börja om och lägga till ett efter ett?
Prova du återställ telefonen igen och se ifall saker och ting fungerar som de sak igen. Att ta bort en app hjälper inte. Inte vad jag fått erfara i alla fall.