- korthoga
- Medlem ●
- Ystad
Fick en ny telefon av Apple för den gamla fungerade inte som den skulle. Efter att fått telefonen så uppdaterade jag den till nyaste iOS och installerade den som en ny iPhone.
Jag har ställt in min mail men får inte push till att fungera. Innan när jag fick mail tog det inte många sekunder innan telefonen sa till. Nu kommer inte mailen förrän jag öppnar appen och att ställa in den att kolla en gång i kvarten eller dylikt är inte aktuellt.
Vad har jag gjort för fel? Vill inte minnas att jag gjorde något speciellt med min gamla telefon för att det skulle fungera.
Har en iPhone 5 och använder Gmail.
Det går inte att aktivera på nya enheter.
Google lägger ner exchange activesync för nya användare.
Lämna Google och Gmail, gå över till outlook.com.
Det går inte att aktivera på nya enheter.
Google lägger ner exchange activesync för nya användare.
Lämna Google och Gmail, gå över till outlook.com.
När vi ändå är inne på detta temat, vilka andra bra val har man förutom outlook.com? Jag är inte villig att vända mig till Microsoft för dessa tjänster.
När vi ändå är inne på detta temat, vilka andra bra val har man förutom outlook.com? Jag är inte villig att vända mig till Microsoft för dessa tjänster.
Utan kostnad? Ingen.
edit: Här finns en relativt bra jämförelse mellan olika providers; http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_we...
…ni menar att jag ska skaffa en ny emailadress eller vad? Eller ska jag bara sammankoppla via Outlook på något vis?
Det eller betala Google $5/månad eller vad det är för ActiveSync.
Har du egen domän hos Google (Google Apps) så kan du flytta domänen till outlook.com.
Någon som vet var i helskotta man hittar var man betalar någonstans? Jävla Google. De tar bort en tjänst som är självklar och sen för att kunna använda den visar de inte enkelt hur man får tillbaka den.
Vilken klient är annars bra förutom gmail? …och som har Active Sync då!
Varför inte använda MS?
Efter flytten tycker jag MS funkar bättre än Gmail på de flesta punkter.
Ibland kan det vara bra att revidera sina principer, det kan ha hänt mycket sen man bestämde sig för dem.
Dock inte sagt att du MÅSTE göra det i det här fallet, men man kan gå miste om massa bra bara för massa gamla principer som inte betyder så mycket längre.
Ibland kan det vara bra att revidera sina principer, det kan ha hänt mycket sen man bestämde sig för dem.
Dock inte sagt att du MÅSTE göra det i det här fallet, men man kan gå miste om massa bra bara för massa gamla principer som inte betyder så mycket längre.
Det är sant, dock är det inte fallet nu.
Dessutom rör detta enbart en funktion som ActiveSync, mailkontot kommer fortsätta fungera hur bra som helst utan. Det går bra att ha ställa in en kontroll var 15:e minut också.
Dessutom rör detta enbart en funktion som ActiveSync, mailkontot kommer fortsätta fungera hur bra som helst utan. Det går bra att ha ställa in en kontroll var 15:e minut också.
Man missar ju kalendersynken och synk av kontakter också.
Visst funkar mailkontot, men för mig personligen är det viktigt att kunna bjuda in folk till mina bokningar och när MS mailtjänst överlag är bättre så finns det inte mkt att tveka på.
Gällande principskäl så är ju Google minst lika illa som MS
Visst funkar mailkontot, men för mig personligen är det viktigt att kunna bjuda in folk till mina bokningar och när MS mailtjänst överlag är bättre så finns det inte mkt att tveka på.
Jag köper helt och fullt att andra har detta behovet, jag har det inte.
Gällande principskäl så är ju Google minst lika illa som MS
Du vet väl inte vilka principer jag har gällande detta?
Jag köper helt och fullt att andra har detta behovet, jag har det inte.
Du vet väl inte vilka principer jag har gällande detta?
Nej, men eftersom företagen är väldigt lika så har jag svårt att se varför du föredrar Google före MS
Varför inte skaffa en iCloud e-post?
Jag gjorde det förra veckan, gick över från gmail till iCloud.
Har allt i iCloud nu, Mail, kalender, anteckningar, kontakter m.m.
Någon som vet var i helskotta man hittar var man betalar någonstans? Jävla Google. De tar bort en tjänst som är självklar och sen för att kunna använda den visar de inte enkelt hur man får tillbaka den.
Vilken klient är annars bra förutom gmail? …och som har Active Sync då!
Så är det med gratistjänster.
Fråga.
Jag har en iPhone 5 på G. Tappar jag AS även om jag tar kopian från min iPhone 4? Låter inte så sannolikt - eller?
Fråga.
Jag har en iPhone 5 på G. Tappar jag AS även om jag tar kopian från min iPhone 4? Låter inte så sannolikt - eller?
Japp du tappar har precis gått igenom det så jag får snällt använda imap igen..
Sen funkar väl iCloud sådär med andra enheter också, om man tex har två mobiler eller nån Windows eller androidplatta etc etc.
iCloud-mail kan du konfa på vad som helst, men att få en Android- eller Windows-lur att synka kalender och kontakter med iCloud kan du glömma.
iCloud-mail kan du konfa på vad som helst, men att få en Android- eller Windows-lur att synka kalender och kontakter med iCloud kan du glömma.
Det var det jag menade med "sådär", var väl lite otydligt nu när jag läser det i efterhand, tack för klargörandet.
en av tre räcker inte för mig, jag vill kunna synka allt oberoende av vilket märke jag har på mobil eller platta.