Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att strömma mellan dator och aTV 3

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med två saker.
- Välja "datorer" på aTV:n och komma åt iTunes-material.
- Använda airplay direkt från itunes eller quicktime.

Tidigare har det inte varit några problem att använda någon av ovanstående funktioner. För ett par veckor sedan flyttade jag och köpte samtidigt en ny router.

Allt har fungerat perfekt tidigare, i mitt förra nätverk och allt är korrekt inställt. Både datorn och aTV:n är ansluta till mitt Wifi, iTunes igång, hemmadelning inställt på båda enheterna.

Ibland, eller snarare oftast, dyker ingen airplay-symbol upp i iTunes. Det går inte heller att komma åt itunes från aTV:n. Ibland hittar den inte datorn alls och ibland börjar den läsa in biblioteket, men står bara och snurrar ett par minuter och säger sedan att det inte går att ansluta.

Vad som är konstigt är att det ibland fungerar. Vissa gånger räcker det att starta om iTunes, ibland att starta om aTV:n och ibland att starta om routern. När det väl fungerar strömmas allt problemfritt med bra hastighet. Har även återställt aTV:n.

Några förslag på var problemet kan ligga?

Resettat routern?

Du nämner att problemet uppstod när du köpte ny router så för mig är det ganska givet vilken enhet som orsakar problemet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Resettat routern?

Du nämner att problemet uppstod när du köpte ny router så för mig är det ganska givet vilken enhet som orsakar problemet.

Håller med om logiken i ditt resonemang. Det skall testas omgående. Återkommer!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-09 10:59

Vad är det för router? Finns det en firmwareuppdatering?
Kollat så att enheterna ligger i samma logiska nätverk (IPnummer?)?

Reset av routern gav samma effekt som en omsatt. Alltså, efter reseten fungerade det som det skulle. Efter en paus i användandet då både dator och aTV gått ned i viloläge har det återigen slutat fungera. Omstart av iTunes och aTV har inte hjälpt. Routern är en Sweex LW150. De kopplar till samma ip.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-09 16:44

Att de kopplar till samma IPnummer förstår jag, men får enheterna själva IPnummer inom samma område?
Har du kollat om det finns någon nyare firmware?

Edit: Näh, ingen firmware finns alls att ladda ner.
De listar enbart Windows som operativsystem. Den kanske har problem med Bonjour....
Maila dem om problemet.

1
Bevaka tråden