Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vi skissar på en rätt omfattande app till iPhone/iPad och tror att marknadsföring och annonsering via Facebook vore bra för att nå rätt målgrupp. Vad jag förstått tar Facebook betalt direkt för varje dag. När vi budgeterar kostnader och intäkter över tid, så har vi en kunskapslucka avseende utbetalningar från App Store.
Om vi säljer den första appen, låt säga den 1/9, när kommer pengarna från Apple? Nån som vet?
För mig var det från exempelvis den 15:e i varje månad till den 15:e månaden efteråt (fritt ur minnet). Det tog två månader från det första säljet tills jag fick några pengar.
För mig var det från exempelvis den 15:e i varje månad till den 15:e månaden efteråt (fritt ur minnet). Det tog två månader från det första säljet tills jag fick några pengar.
Nu har vi haft möte med revisor och då dök givetvis frågan upp om inkomster från App Store är momsade eller momsfria? Har sökt lite, men hittar inget bra svar.