Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bytt Apple-ID

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-13 08:30

Hej!
Min far har gjort det stora misstaget att ändra namn på sitt Apple-ID. Min fråga är nu om det på något sätt är möjligt att koppla de appar som köpts med det ursprungliga Apple-ID:et till det nya? Han har en hel del appar som kostat en rejäl slant som han inte skulle vilja "köpa på nytt" förstås. Jag har läst på Apple-support att man kan associera appar till ett nytt ID, men frågan är hur?

Ursprungligen av BCS:

Hej!
Min far har gjort det stora misstaget att ändra namn på sitt Apple-ID. Min fråga är nu om det på något sätt är möjligt att koppla de appar som köpts med det ursprungliga Apple-ID:et till det nya? Han har en hel del appar som kostat en rejäl slant som han inte skulle vilja "köpa på nytt" förstås. Jag har läst på Apple-support att man kan associera appar till ett nytt ID, men frågan är hur?

Ja det går. Överför inköpen till iTunes så ska det vara bra så.

Apparna ska inte försvinna bara för att han byter namn (antar att du menar epost-adressen).

Jag har själv testat att byta och sen till och med byta tillbaka, allt fanns kvar som möjligt.

Vad och hur var det han gjorde egentligen?
Skapade ett nytt Apple-ID eller ändrade sitt befintliga?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-13 09:17
Ursprungligen av keptang:

Apparna ska inte försvinna bara för att han byter namn (antar att du menar epost-adressen).

Jag har själv testat att byta och sen till och med byta tillbaka, allt fanns kvar som möjligt.

Vad och hur var det han gjorde egentligen?
Skapade ett nytt Apple-ID eller ändrade sitt befintliga?

Om det ska ha skitit sig ordentligt så skulle din far behövt skapa ett nytt Apple-id, köpt en massa dyra appar och även gjort det sedan tidigare. Då är lösningen inte speciellt enkel.

Börja med att kolla vad som ändrats här:

https://appleid.apple.com/se

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-13 09:20

Han ändrade sitt befintliga. Stämmer, e-postadressen i Apple-ID:et!

Då ska det inte vara några konstigheter, bara att ladda ner apparna igen.
I iTunes Store så finns purchase history, gå in och kika där.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-13 09:40
Ursprungligen av keptang:

Apparna ska inte försvinna bara för att han byter namn (antar att du menar epost-adressen).

Jag har själv testat att byta och sen till och med byta tillbaka, allt fanns kvar som möjligt.

Vad och hur var det han gjorde egentligen?
Skapade ett nytt Apple-ID eller ändrade sitt befintliga?

Problemet är ju när de gamla apparna skall uppdateras. Då kommer det ursprungliga Apple ID:et upp som användes när appen köptes. När man sedan skriver in lösenordet så får man svaret at ID inte existerar längre..

Ursprungligen av BCS:

Problemet är ju när de gamla apparna skall uppdateras. Då kommer det ursprungliga Apple ID:et upp som användes när appen köptes. När man sedan skriver in lösenordet så får man svaret at ID inte existerar längre..

Om man tar bort appen och sen installerar den igen?
Är det nya Apple-IDt inlagt i App Store-appen?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-13 09:56
Ursprungligen av keptang:

Om man tar bort appen och sen installerar den igen?
Är det nya Apple-IDt inlagt i App Store-appen?

Måste kolla lite hur det ligger till med detta. Återkommer! Tack så länge.

1
Bevaka tråden