Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder i Kontkater

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-03-13 13:27

Lyckas inte få till det med bilder i kontakter!
När jag klickar på bildrutan ikonakter får jag upp möjligheterna - förval - senaste - kamera....
Kamera förstår jag men vadå förval och senaste?
Kan jag inte plocka över bild från I-photo? Min hjärna är fortfarande windowsbaserad....

Ursprungligen av Basil:

Lyckas inte få till det med bilder i kontakter!
När jag klickar på bildrutan ikonakter får jag upp möjligheterna - förval - senaste - kamera....
Kamera förstår jag men vadå förval och senaste?
Kan jag inte plocka över bild från I-photo? Min hjärna är fortfarande windowsbaserad....

Då kan du av-Windowsera din hjärna genom att klicka på "Redigera" för kontakten ifråga, sedan öppnar du iPhoto och drar helt enkelt bilden du vill ha till bildramen i Kontakter.

• Medlem
  • 2013-03-13 13:54

...men när jag öppnar iPhoto försvinner ju Kontakter....
Om jag lägger dem överlappande försvinner kontakter när jag markerar en bild i iPhoto...

Ursprungligen av Basil:

...men när jag öppnar iPhoto försvinner ju Kontakter....
Om jag lägger dem överlappande försvinner kontakter när jag markerar en bild i iPhoto...

jag förutsätter att du använder OS X 10.8.x (Mountain Lion):

Ha adressboken på ena sidan av skärmen och Iphoto-biblioteket på den andra. Klicka en gång på kontakten du vill lägga till bilden i. Ta sedan bilden från Iphoto och dra till kontaktens bildruta (till vänster om kontaktens namn) och släpp bilden där. Sedan kan du justera så bilden visar kontaktens namn och slutligen klickar du på Klart eller Done när du är färdig:

Du behöver inte klicka på "redigera" innan du lägger till bilden.

• Medlem
  • 2013-03-14 11:45

Okey! Nu fixar jag det - tack! Allt är såå jäkla smidigt när man får till det Allt mer såld på mac'en efter att ha använt Windows sedan den dök upp!!

1
Bevaka tråden