Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HTC One

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fasen. Börjar bli sugen på att prova Android nu när det finns åtminstone en välbyggd lur.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-15 09:43

Någon som har provat och jämfört HTC ONE mot Sony Xperia Z, inte bara med statistik och siffror utan i ett gediget handfast (IRL) test

Bär emot att erkänna men jag har börjat snegla mot Android lite och dessa två lurar verkar helt klart intressanta (Samsung S4 har jag lite svårt för designen och all plast)

Ursprungligen av Freddie:

Någon som har provat och jämfört HTC ONE mot Sony Xperia Z, inte bara med statistik och siffror utan i ett gediget handfast (IRL) test

Bär emot att erkänna men jag har börjat snegla mot Android lite och dessa två lurar verkar helt klart intressanta (Samsung S4 har jag lite svårt för designen och all plast)

Iom att HTC One inte hamnat i butikshyllorna är det nog klurigt. Men det finns ju tester online.

Z verkar dock alldeles för stor. 5" + ramen osv ger en Big Ass telefon.

Ursprungligen av Freddie:

Någon som har provat och jämfört HTC ONE mot Sony Xperia Z, inte bara med statistik och siffror utan i ett gediget handfast (IRL) test

Bär emot att erkänna men jag har börjat snegla mot Android lite och dessa två lurar verkar helt klart intressanta (Samsung S4 har jag lite svårt för designen och all plast)

Som jag skrev. Den finns att klämma och känna på Dustinmässan i Stockholm. Mycket hög kvalitetskänsla och blixtsnabb i menyer. Jag gillar många detaljer på den. Jag har inte klämt på Xperia Z dock.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-03-15 10:07

Också väldigt sugen, men har ingen koll på Android. Fungerar det fullt ut att synka med macen (iCloud)?

Ursprungligen av Kidde:

Också väldigt sugen, men har ingen koll på Android. Fungerar det fullt ut att synka med macen (iCloud)?

Hur tänker du nu? iCloud är OSX/iOS-specifikt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-03-15 10:25
Ursprungligen av grenhall:

Hur tänker du nu? iCloud är OSX/iOS-specifikt.

Mmm, menar i första hand adressbok och Kalender. Musik/film finns väl programvara för att hantera.

Ursprungligen av Kidde:

Mmm, menar i första hand adressbok och Kalender. Musik/film finns väl programvara för att hantera.

Synka till Google/Gmail så är det löst. Annars går det säkert att lägga till kalendern separat.

Vi klämde på en HTC One på Dustin Expo igår och den såg riktigt fräsch ut vid en första snabbtitt.

Varför inte använda Microsoft Exchange som syncar dina kalender, kontakter m.m. hur fint som helst? Jag kör t.ex. min iPhone 4s med min Pc via Exchange och funkar hur bra som helst.

Ursprungligen av Hunter78:

Varför inte använda Microsoft Exchange som syncar dina kalender, kontakter m.m. hur fint som helst? Jag kör t.ex. min iPhone 4s med min Pc via Exchange och funkar hur bra som helst.

Alla har kanske inte tillgång till ett Exchange- konto.

Det behöver du inte heller för att det ska fungera det räcker med att du har ett Outlook konto som är gratis.

På tal om ingenting. GooPhone som släppte sin HTC One-kopia innan HTC själva, har nu kommit med en kopia av iPhone 5S...

http://shanghaiist.com/2013/03/25/goophone_re...

Så om ett par månader kan de stämma Apple över mönsterskyddsintrång!

Sent svar i tråden men har varit ute och rest över en månad. Har haft HTC One i en dryg vecka nu, helt fantastiskt trevlig.

Jag går inte tillbaka till iOS på min telefon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-28 07:10

Jag har precis fått en HTC One, det är jobbmobilen och ersätter en Nokia. Jag har dock min privata iPhone 5 som första val och kör det mesta med den så jag behöver bara en pålitlig jobbmobil för e-post, webb, samtal, sms och liknande.

Första intrycket är att HTC gjort en riktigt fin mobil, den känns inte plastig och skärmen är bra. När det gäller mjukvaran så kände jag direkt att jag inte är helt bekväm med den, jag är nog iOS-skadad och det kanske ger sig...

Jag återkommer med lite mer om min användarupplevelse när jag hunnit använda den lite mer. Jag är på främmande mark men det ska nog gå

  • Medlem
  • 2013-05-28 19:09

Hur känns byggkvaliteten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-28 19:22
Ursprungligen av Dalle:

Hur känns byggkvaliteten?

Faktiskt riktigt bra. Den känns både robust och stabil.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-05-28 20:05
Ursprungligen av stile:

Faktiskt riktigt bra. Den känns både robust och stabil.

Håller med!

http://feber.se/android/art/273411/datum_fr_h...

Ojoj, nu krävs det VERKLIGEN något speciellt från Apple med iPhone 5S och framförallt iOS7 för att länktipset inte ska bli nästa lur i höst!

Ursprungligen av iAmFille:

http://feber.se/android/art/273411/datum_fr_h...

Ojoj, nu krävs det VERKLIGEN något speciellt från Apple med iPhone 5S och framförallt iOS7 för att länktipset inte ska bli nästa lur i höst!

Sitt still i båten- Apple kommer att leverera,

Ursprungligen av keptang:

Sent svar i tråden men har varit ute och rest över en månad. Har haft HTC One i en dryg vecka nu, helt fantastiskt trevlig.

Jag går inte tillbaka till iOS på min telefon.

Vad var det med den som du gillar mer än iPhone?

Ursprungligen av Mactastic:

Sitt still i båten- Apple kommer att leverera,

Känner mig rätt så missnöjd med iOS 7. Visst spännande med nytt men känns som gränssnittet är det som är nytt och det räcker ju inte.

Ursprungligen av Okänd användare:

Vad var det med den som du gillar mer än iPhone?

Formfaktorn.
Design.
Skärmen. 1080p på 4,7", wow vilken skärm (469 ppi vs iPhone 5 på 326 ppi).
Möjligheten att själv kunna bestämma hur saker ska se ut.
Enkla basala funktioner så som att kunna filtrera telefonsamtal, blockera "hemliga" nummer, spela in samtal.
Kunna använda telefonen i 2 dagar utan att behöva ladda. iPhone 5 var jag tvungen att ladda varje natt, med samma användarmönster.
Mer råprestanda (60% snabbare än iPhone 5 i Geekbench), det märks när man växlar mellan appar, laddar appar osv.
Att faktiskt kunna använda 4G.
Mjukvarufunktioner som Zoe i kamera-appen.
HTC's UltraPixel-teknologi för kameran drog mitt intresse också till den och jag blev inte besviken.
HTC's Sense 5.x-gränssnitt är väldigt cleant och attraktivt tycker jag.
m.m.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-07-27 01:16
Ursprungligen av Okänd användare:

Känner mig rätt så missnöjd med iOS 7. Visst spännande med nytt men känns som gränssnittet är det som är nytt och det räcker ju inte.

Känns som du inte kollat in allt som är nytt med iOS7 då.

Ursprungligen av keptang:

Skärmen. 1080p på 4,7", wow vilken skärm (469 ppi vs iPhone 5 på 326 ppi).
...
HTC's UltraPixel-teknologi för kameran drog mitt intresse också till den och jag blev inte besviken.

Märker du verkligen någon skillnad i skärpa mellan skärmarna eller är det något annat som gör att du tycker att den är bra? Jag blir bara nyfiken eftersom du nämner ppi-måttet vilket antyder att det är skärpan som du triggar på.

UltraPixel låter onekligen intressant

Ursprungligen av keptang:

Keptangs fördelar

Det låter ju trevligt att man kan ställa in den mer. Dock så har man all sin mail, kalender och allt synkat med iCloud som jag skulle ha svårt att klara mig utan, kanske går att ställa?

På min pappas Android så behöver man ha en adress/ konto hos Google. På iOS kan man ju ha stort sett vilken mail man vill.

Ursprungligen av zappee:

Känns som du inte kollat in allt som är nytt med iOS7 då.

Vad skulle jag ha missat då? Jag tycker inte att man fick någon såndär "woooow" reaktion. Men lite nytt är alltid roligt.Att man slipper byta upp för att använda det är dock väldigt positivt samt kontrollcentret och Airdrop.

Ursprungligen av iAmFille:

http://feber.se/android/art/273411/datum_fr_h...
Ojoj, nu krävs det VERKLIGEN något speciellt från Apple med iPhone 5S och framförallt iOS7 för att länktipset inte ska bli nästa lur i höst!

Frågan är bara när den kommer att säljas till svenska konsumenter. Jag är helt klart intresserad av den.

Ursprungligen av BlackSmp:

Märker du verkligen någon skillnad i skärpa mellan skärmarna eller är det något annat som gör att du tycker att den är bra? Jag blir bara nyfiken eftersom du nämner ppi-måttet vilket antyder att det är skärpan som du triggar på.

UltraPixel låter onekligen intressant

Förmodligen inte pga PPI-talet, men storleken och kvalitén tillsammans med 1080p gör susen.

Ursprungligen av Okänd användare:

Det låter ju trevligt att man kan ställa in den mer. Dock så har man all sin mail, kalender och allt synkat med iCloud som jag skulle ha svårt att klara mig utan, kanske går att ställa?

På min pappas Android så behöver man ha en adress/ konto hos Google. På iOS kan man ju ha stort sett vilken mail man vill.

Jag kör med egen domän från outlook.com, tidigare körde jag egen domän från Gmail. Det fungerar finfint (som det också gör på iOS).
Precis som att du måste ha ett Apple-ID på iOS så måste du ha ett Google-ID, om du vill använda App-butiken, detta måste inte vara en @gmail.com-adress, likadant som hos Apple alltså.

Jag har aldrig använt iCloud (eller MobileMe och allt det hetat) för mail/kalender/kontakter, men det verkar inte vara några större bekymmer efter jag Googlat lite.
http://mashtips.com/icloud-email-android/
http://www.droidfone.com/2013/02/Configure-iC...
http://raduner.ch/blog/icloud-sync-contacts-a...

osv..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-19 15:12

Jag säger bara HTC One Max i butik nära dig snart, den köper jag

Synd egentligen kunde ha varit iPhone 6. Apple satt i förarsätet länge men tyvärr nu gäller baksätet För Apple för utvecklingen går snabbt och det känns som Apple är steget efter på en del plan tycker jag jämfört med HTC tex..
Dags att vakna Apple och speeda upp utvecklingsarbetet på telefonsidan det går så mycket snabbare än tex datasidan vilket Apple tycks ha missat ??
HTC One Max är telefonen jag väntat på hela mitt liv, det sa jag i och för sig efter HTC One också

Jag säger bara en sak till Apple sen är jag tyst en stund Ge oss en storlek på skärmen till alla användare vad väntar ni på ?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-19 15:19
Ursprungligen av cubeis:

Jag säger bara HTC One Max i butik nära dig snart, den köper jag

Synd egentligen kunde ha varit iPhone 6. Apple satt i förarsätet länge men tyvärr nu gäller baksätet För Apple för utvecklingen går snabbt och det känns som Apple är steget efter på en del plan tycker jag jämfört med HTC tex..
Dags att vakna Apple och speeda upp utvecklingsarbetet på telefonsidan det går så mycket snabbare än tex datasidan vilket Apple tycks ha missat ??
HTC One Max är telefonen jag väntat på hela mitt liv, det sa jag i och för sig efter HTC One också

Jag säger bara en sak till Apple sen är jag tyst en stund Ge oss en storlek på skärmen till alla användare vad väntar ni på ?

HTC gör med förlust och iPhone med vinst så man kan diskutera vem som gör rätt. ?

Bevaka tråden