Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt filer på DVD-skiva

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ny Retina MBP och en extern Apple Superdrive. Jag skulle rippa en DVD-skiva med Handbrake, men jag kommer inte åt skivan. Den matas in och den dyker upp i Finder, men den är gråad, så jag kommer inte åt den. Jag kan varken vänster- eller högerklicka på den. Alltså kan jag inte heller välja den i Handbrake. Däremot kan den spelas av både VLC och DVD-spelaren. Nu håller jag på att rippa den med RipIt, det programmet hittar den också och kommer åt den. Jag har aldrig sett det här innan. På gamla macen rippade jag exakt samma skiva (men jag har dumt nog tappat bort filerna). Hur kommer det här sig? Jag har aldrig sett det innan, att man inte kommer åt filen. Se bild nedan.

Jag har googlat mycket på det här men inte hittat något som förklarar varför.

Det här gäller alltså inte alla skivor, inte heller alla köpta skivor. Andra DVD:er jag rippat har funkat jättebra.

Hmm, nu tror jag att jag fått igång det. Jag raderade Finders och Handbrakes plist-filer och sen gick det, typ i alla fall. Märkligt.

Nej, nu hände samma sak igen med nästa dvd-skiva. Ska se om det hjälper att slänga plisten och starta om finder hjälper igen, men nåt skumt är det.

1
Bevaka tråden