Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
UPPDATERAD. Den populära multiplattform-appen för meddelanden, Whatsapp, planerar att byta från en engångskostnad för IOS-användare till en prenumerationsmodell likt hur det är på de andra plattformarna.
Det känns som väldigt få personer man ser idag som inte har en iPhone
Sedan tänker jag också på dagens abonnemangsupplägg hos i stort sett alla operatörer, där man oftast får X antal SMS att skicka under en månad (eller så är de gratis). Jag tycker det känns som att en app som Whatsapp borde vara väldigt onödig.
Jag använde den själv fast det var före Imessage lanserades. Det är dock smidigt om man har vänner som kör Android (och det har jag), men numera har jag företagsmobil där det som du skriver i ett senare inlägg ingår massa sms.
Det känns som väldigt få personer man ser idag som inte har en iPhone
Sedan tänker jag också på dagens abonnemangsupplägg hos i stort sett alla operatörer, där man oftast får X antal SMS att skicka under en månad (eller så är de gratis). Jag tycker det känns som att en app som Whatsapp borde vara väldigt onödig.
För mig är det väldigt uppdelat. Bland familj och kompisar utanför jobbet kör i princip alla iPhone. Bland kollegor kör så gott som alla Android. Så blir det när man jobbar med nördar.
UPPDATERAD. Den populära multiplattform-appen för meddelanden, Whatsapp, planerar att byta från en engångskostnad för IOS-användare till en prenumerationsmodell likt hur det är på de andra plattformarna.
Vad jag vet så skall det vara gratis för android och wp i ett år och sedan skall det kostar 7 kr för varje år, men alla mina vänner med android som har haft appen i över ett år har inte betalat en ända krona...
Aja, får se hur många vänner som stannar kvar, 7 kr är inte en jätte summa så för mig spelar det ingen roll, har endå ett fastpris abonnemang så sms funkar minst lika bra. Whatsapp används just nu bara för gruppchatt för mig och mina vänner just nu.