Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med att välja ny iMac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Arbetar med reklamfilmsproduktion samt trycksaker. Arbetar i adobesviten. Står i begrepp att inhandla ny Imac med ett bättre grafikkort. Har fått 2 förslag från Macoteket.
1:
Apple iMac 27"
Quad-Core i7
3.4GHz,
8 eller 12GB RAM,
768GB SSD samt GeForce GTX 680MX på 2GB
Specialkonfiguration med fyrkärnig Intel Core i7-arkitektur på 3,4GHz, enorm SSD och vass GTX 680MX-grafik.

2:
MD096_I7_16_1TBFD
Apple iMac 27" Quad-Core i7 3.4GHz, 16GB RAM, 1TB Fusion Drive. Grafikkort NVIDIA GeForce GTX 675MX
Grafikminne 1 GB GDDR5 dedikerat
Specialkonfigurerad med extra snabb Core i7-arkitektur på 3,4GHz, 16GB RAM samt Fusion Drive

Har nu fått reda på att nVidia´s drivers inte hänger med, det kraschar med GPU acceleration, vilket gör att jag är tveksam till båda alternativen. Någon som har erfarenhet av dessa grafikkort.
Tar tacksamt emot era erfarenheter

Senast redigerat 2013-03-21 20:53
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-21 11:44

@Kottemannen: Jag tror vissa maskiner / konfigurationer har problem i vissa program, primärt FCPX, av okänd anledning. Jag tror även primärt detta rör vissa plugins. Adobe Premier Pro har ex inte officiellt stöd för GTX 675MX/680MX även om det går att få det fungera. En användare på forumet hade problem med crasher där enligt en Adobe-anställd (antar jag) pga krock mellan Premiers GPU motor och en plugins försök att accelererar saker på denna samtidigt.

Personligen skulle jag hårdvarumässigt köra på:

- 27"
- i7 CPU
- 32GB RAM
- 1TB Fusion Drive eller SSD (om du har råd). 1TB Fusion + extern lagring är också en option.
- GTX680MX GPU

Min maskin kommer tillbaka från lagning av skärmpanelen förhoppningsvis fredag eller måndag / tisdag. Ska köra tester på den då.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-21 12:26

Det kan vara så att 10.8.3 löser vissa krash-relaterade problem.

Citat:

Since the release of the OS X 10.8.3 update last Thursday, we’ve been thoroughly testing Pixelmator on it. We can finally confirm that Pixelmator’s biggest problem (caused by NVIDIA graphics card drivers) is now solved! For that, we owe a tremendous thanks to the guys at Apple and NVIDIA for listening to us and probably many other developers, and then doing something about it.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det kan vara så att 10.8.3 löser vissa krash-relaterade problem.

Låter ju riktigt bra det där, dock så tycker jag att min book pro blev lite segare efter den uppdateringen. Kommer idag att beställa enl ditt förslag fast med ssd

1
Bevaka tråden