Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gör din favoritsajt till en egen app med Fluid

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med programmet Fluid till OS X går det att skapa fristående program specifikt för enskilda webbplatser. Vi tittar närmare på hur det går till.

Läs hela artikeln här

En fråga angående det här. Jag kan inte få mina appar att bli fullskärm utan att välja det i meny/använda OSX inbyggda knapp.

Resume är aktiverat och funkar på allt annat så borde inte appen öppnas i fullskärm om den stängts med funktionen aktiverad?

Nu funkar det.

Verkar som om det berodde på att aliasen i docken inte överensstämde med programet i Finder. Efter att ha lagt till en ny i dock fungerar allt som det ska.

Jag tar tillbaka vad jag sa. Fullskärmen fungerar inte och eftersom jag testar med HBO Nordic är det viktigt, Flash-spelarens inbyggda fullskärm lämnar OS X menyn synlig annars...

Ursprungligen av Arcane02:

Jag tar tillbaka vad jag sa. Fullskärmen fungerar inte och eftersom jag testar med HBO Nordic är det viktigt, Flash-spelarens inbyggda fullskärm lämnar OS X menyn synlig annars...

Har du köpt licens för Fluid?

Japp.

Det fungerar sporadiskt men man kan inte lita på att det gör det. Lite småirriterande.

Ursprungligen av Arcane02:

Japp.

Det fungerar sporadiskt men man kan inte lita på att det gör det. Lite småirriterande.

Hmm, undrar varför. Jag testade lite snabbt här och fullskärmsläget fungerade för mig i två olika Fluid-app, både det vanliga i Mountain Lion (dvs pilarna uppe till höger i fönstret) och videospelarens fullskärmsläge i SVT Play. Men inget av dessa är Flash i och för sig (jag har inte Flash installerat, kör Chrome när jag vill ha Flash).

1
Bevaka tråden