Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta PDFer från iBooks

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-25 08:34

I mitt naiva sinne har jag sparat 47 PDFer i iBooks på min iPhone för arkivering. Jag kan jag inte synca böcker, iTunes meddelar: "Are ju sure you want to remove existing music, movies, TV shows, books and tones from this iPhone and sync with this iTunes library?"

Jag vill inte blir av med mina kära PDFer men jag vill inte heller använda iBooks för att spara dessa PDFer längre. Planen är att flytta till PDFpen eller Dropbox.

Vad missar jag? Kan jag göra på något annat sätt? Kommer mina PDFer verkligen försvinna om jag trycker "remove and sync"?

Telefonen i sig gör backup till iCloud och till min mac.

Öppna PDFen i iBooks, maila den till dig själv, öppna i DropBox.

Ja, PDFerna kommer raderas om du trycker där.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-25 09:25

Tyvärr är många av PDFerna större än 50MB. En del över 100MB.

Om du högerklickar på din iPhone i iTunes och väljer överför inköp, då kanske dessa synkas till din dator, prova.

edit: Och hjälper inte ovanstående så laddar du ner iExplorer från http://www.macroplant.com/iexplorer/.
Går till Media / Books / Purchases, så finns dina PDFer där och kan kopieras till datorn.

Håll dig sen borta från iBooks.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-25 11:10

Tack så hemskt mycket!

iExplorer fungerade jättebra. Nu är alla PDFer i Dropbox i stället.

Aldrig mer iBooks. Tvi.

Det trevliga med iBooks var att mina samlingars rubriker synkades till den andra paddan
Det mindre trevliga är att pdf-filerna inte hängde med....

Nåväl... Går jag in i iBooks, öppnar en pdf, E-postar, öppnar i den andra, öppnar i iBooks, Flyttar till rätt mapp. Klart!
Men varför ändras filhamnet till PDF? Sedan får jag titta på padda 1 vad filen heter och skriva in namnet igen i padda 2. Allt går om man vill.... Varför ändras filnamnet?

Blev förvånad att det gick så bra, mejlade till platta 2, öppnade, döpte om osv. Lägger även upp ett arkiv på OneDrive och padda fungerar bättre än PC;n när det gäller att ladda upp och byta filnamn än jag trodde, Hurra!

Senast redigerat 2014-03-24 01:46
1
Bevaka tråden