Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med imap i Mail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-25 19:29

Jag får inte mitt imapkonto att fungera vare sig i dator, padda eller iphone. Detta efter att det fungerat felfritt i ett par år...
Började såhär: Fick i helgen ett mail från Evernote om att byta lösenord för mitt konto. Gjorde så via länk i mejlet (som hade autentisk avsändare, såvitt jag kunde se. Nya lösen fungerar också bra på sidan). Men då fick deras automatmejl spatt och skicka de mig (bokstavligen) tusen likadana mejl. Då tröttnade förstås mitt Mail-program eftersom det tog jättelång tid att ladda in alla nya mejl.
JAg tröttnade också på att försöka.
Rinde mitt webbhotell (binero) i morse och fick hjälp att blocka evernote och kastade alla mejlen från dem från servern via min webbmejl. Då trillade alla tidigare bortknuffade mejl in i webbmejlen. Allt väl trodde vi och la på.
Men. JAg får efter detta inte kontakt med min imap. Har kollat att den är aktiv i kontrollpanelen hos Binero. De kan inte heller se något fel os sig. Mina inställningar ser rätt ut. Jag har startat om enheterna... Ingen händer. Känner mig som att de börjar tr att jag är tokig som inte kan få mina inställningar att fungera. Men de är ju samma som förut och har funkat. Dessutom har jag testat att radera och skriva in dem igen på paddan, men får då felmeddelandet att imap inte svarar.
Så nu börjar jag undra om det är programmet MAil som krånglar.

HAr någon här någon som helst ledtråd?

Skulle tippa på att felet ligger hos dem. Om det fungerade förr på tre enheter men inte nu med samma inställningar så är chansen stor att felet ligger hos din leverantör. Kontakta dem igen och stå på dig.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2013-03-25 20:00

Jag tror att felet ligger hos Binero, deras maskineri har strulat ordenligt senaste veckorna. Det kan väl ingen kund hos Binero ha missat vid det här laget.

Binero har problem mest hela tiden, kika in deras Twitter-flöde.
https://twitter.com/Binero

http://www.binerodrift.se/
https://www.google.com/search?q=binero+proble...

Byt leverantör.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-25 20:19

TAck för tips. Det hela blir lite mer mysko av att vi har flera mejladresser kopplade till samma domän, och de andra funkar. BAra just min privata krånglar.
Det hela är så skumt.
Måste ändå säga att de varit väldigt tillmötesgående och verkligen försökt från Bineros sida.
Får ringa imorgon igen och tjata.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2013-03-25 20:34

Jag håller med Keptang, byt. Jag flyttade bort mitt pick och pack förra veckan.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-27 12:28

Fick hjälp till slut.
Det låg skräpfiler i vägen hos dem, som jag inte kom åt att kasta. Måste dock säga att de hade trevliga supportmedhjälpare och att det är lite småkul att de kör gamla soundtrack till datorspel som väntmusik.

1
Bevaka tråden