Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konfubolator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En vän ( Rickard ) till mig har installerat programmet Konfubolator 1.02 och allt fungerar utan väderleken!

När vi skriver in Malmö( Malmo ), Sweden i inställningar i Konfubolator och Väderlek så händer inget!

Med alla andra som börsnoteringar m.m. funkar perfekt men inte väderleks funktionen i Konfubolator!

Har även laddat ner en annan väderleks plugg till Konfubolator men samma funktion men den vissa heller inget!

Undrar vad som kan va felet!

Programmet är registrerat!

Är det någon som kör Konfubolator med väderleken som har problem eller , alla tips är välkomna!

Pröva att skriv MALMO, SWEDEN alternativt MALMOE, SWEDEN

Det vill inte funka, men den för inställda staden och stat i USA funkar fint vissar 18 grader.
Medan Malmo, Sweden vill den inte vissa, typ det händer inget när man har skrivit in!

Vet någon annan stad som man kan testa som någon själv har skrivit in!

Litet tips: Programmet heter Konfabulator, inte konfubulator som du döpt tråden till och skrivit i texten. Om du vill att andra skall kunna söka efter information om programmet sedan när du fått hjälp med denna tråd så kan du döpa om tråden.

http://www.konfabulator.com/

Konfabulator har också diskuterats flera gånger tidigare på 99Mac, kanske något av de inläggen kan hjälpa dig?

Sedan kan det vara som Christoper säger, det skall stavs på ett speciellt sätt. Har för mig att de väderdata som programmet baserar sig på har flera stationer på vissa stora orter och att dessa har kanske där ett annat namn än namnet på staden.

ReadMe-filen?

/Ola

Tror att det var en temporär grej med de servrar som Weather widget:en hämtar sin information ifrån. Igår kväll fick jag ingen information om vädret i Stockholm men idag fungerar det utan att jag gjort något.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-21 15:06

Vädret för malmö fungerar alldeles utmärkt; det är varmt och fuktigt idag t.ex.:D

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-21 17:06

Har du hämtat ner senaste versionen av The Weather? 1.0.3 tror jag det är. Ligger under Downloads på Konfabulator-sidan.

Nu funkar allt !
Laddade ner den nyare version 1.0.3

Tackar så hemskt mycket!

Rickar & Jag tackar!

1
Bevaka tråden