Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple sägs lansera tv i slutet på 2013

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-28 23:34

Míele har gjort vad ingen tidigare gjort i tvättmaskinsbranchen = fixat en maskin som går att förstå utan handbok.

Ingen har gjort vad som behövs på TV-marknaden = en teve som går att förstå utan att använda handbok. Den skit som alla är nöjda med finns för att Apple (eller Míele?) inte ännu tagit den marknaden.

Hur svårt är det att förstå?

Ursprungligen av filuren:

Míele har gjort vad ingen tidigare gjort i tvättmaskinsbranchen = fixat en maskin som går att förstå utan handbok.

Ingen har gjort vad som behövs på TV-marknaden = en teve som går att förstå utan att använda handbok. Den skit som alla är nöjda med finns för att Apple (eller Míele?) inte ännu tagit den marknaden.

Hur svårt är det att förstå?

Läser du handboken till TV-apparater du köper? Oh my..

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-03-28 23:47
Ursprungligen av filuren:

Míele har gjort vad ingen tidigare gjort i tvättmaskinsbranchen = fixat en maskin som går att förstå utan handbok.
Ingen har gjort vad som behövs på TV-marknaden = en teve som går att förstå utan att använda handbok. Den skit som alla är nöjda med finns för att Apple (eller Míele?) inte ännu tagit den marknaden.
Hur svårt är det att förstå?

Klart allt går att förenkla men de tvätt och diskmaskiner och TV-apparater som jag har haft de senaste 10 åren har man inte behövt läsa bruksanvisningar för att använda.
Det Apple kan förbättra är nog hur man lätt ska få fram sina favoritfilmer program och kanaler i TV-apparaterna var man än är utan att behöva släpa på hårddiskar eller behöva logga in på 17 tjänster.

Senast redigerat 2013-03-28 23:58
Ursprungligen av Gordy:

Klart allt går att förenkla men de diskmaskiner och TV-apparater som jag har haft de senaste 10 åren har man inte behövt läsa bruksanvisningar för att använda.
Det Apple kan förbättra är nog hur man lätt ska få fram sina favoritfilmer och kanaler i TV-apparaterna var man än är utan att behöva släpa på hårddiskar eller behöva logga in på 17 tjänster.

Jag håller med. Dock klarar min tvättmaskin klarar en massa grejer, men jag använder bara 3 program; 60°C, 40°C och fintvätt. Det behöver jag ingen instruktionsbok för, men de mer avancerade funktionerna har jag ingen koll på om jag inte kollar i instruktionsboken.

Jag tror på en integrerad lösning om Apple kommer med en TV. Filmerna från Apple finns ju numera i molnet med...

Vad är detta för saker ni talar om?

Är vitsen med 8K att kunna visa 4K i 3D? Jag menar vilka filmer finns i 8K? Förutom t.ex. The Hobbit som är filmad med två RED Epic 5K för att kunna visa högupplöst 3D.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-03-29 23:45
Ursprungligen av Chaosstar:

Är vitsen med 8K att kunna visa 4k i 3D?

En vits är det med 4K i 3D men största vitsen är nog att 8K ska användas till sport & livesändningar som visas på rejält stora TV eller projektorer.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag menar vilka filmer finns i 8k?

Många analoga filmer maxar i praktiken 4K's upplösning

Ursprungligen av Chaosstar:

De som är filmade med RED Epic 5k går ju såklart att lägga i 4k utan kvalitetsförlust. Men en film som är filmad i 1080p är ju det för alltid.

I princip alla filmer är filmade i högre upplösning än 1080p

  • Medlem
  • 2013-03-30 12:21
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple förväntas släppa en tv som stödjer Ultra HD under slutet på året eller början på 2014. Funktioner som röststyrning och möjlighet att kontrollera tv:n via gester sägs också ingå.

Läs hela artikeln här

Jag tror personligen inte att dom kommer släppa en hel TV nu under 2013, dock tror jag att dom kommer släppa en ny ATV med stöd för 3D samt div appar.
Tror inte dom kommer ge stöd till vilka appar som helst, men till te.x SVT play m.m.

just my 2 cent's.

Bevaka tråden