Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hejsan!
Jag ska flytta till Australien om några dagar och kommer inte ta med mig min MBP på resan utan köpa en ny när jag kommer ner. Dock skulle jag ju vilja ha med mig all skit som finns på min dator. Således tänkte jag att det borde vara möjligt att skapa en backup på en server för att sedan installera den nya datorn från servern.
Jag har dock ingen aning om hur jag ska göra det och lyckas inte googla fram något. Så tänkte att ni vassa människor här på 99 kanske kunde hjälpa mig genom att peka mig i rätt riktning
Jo det är så jag har kört tidigare. Problemet är att jag helst inte vill släpa med mig en extern hårddisk då jag ska ut och resa en längre vända innan jag kommer ner till Aus.
Jo det är så jag har kört tidigare. Problemet är att jag helst inte vill släpa med mig en extern hårddisk då jag ska ut och resa en längre vända innan jag kommer ner till Aus.
En 2,5" extern hdd är inte stor.
Sen för att återställa en exakt kopia över internet kommer kräva tämligen snabb bandbredd.
Det andra jag kan komma på är om du kopierar över en säkerhetskopia på te.x dropbox, så får du ladda ner den dmg filen från dropbox senare när du är i aus och sedan lägga över den på en extern hdd där nere och installera från den externa hdd:n.