Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Numbersdokument sparat i iCloud syns inte på paddan

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Numbers för lite enklare dokument där det är fiffigt att omväxlande kunna mata in och titta på infor på min laptop och på paddan. Det har hittills funkat fint, men igår gjorde jag ett nytt dokument som jag sparade i iCloud från laptopen. Dokumentet syns idag inte i "spreadsheetvyn" i numbers på paddan, men finns i listan om jag går in på settings-icloud-storage&backup-manage storage-documents&data-numbers. Jag kan alltså se att den ligger där i molnet, men inte öppna den i nubers på paddan.

Tips för att få den åtkomlig via numbers på paddan?

  • Medlem
  • 2013-03-29 09:38

Hej,
Har du sett till så att icloud är aktiverat på just numb3rs i padden?
Detta görs i inställningar så rullar du ner till num3rs och där kan du aktivera icloud.

Det kan även ta några minuter innan dina dokument dyker upp på dom andra enheterna.

Tack för svar.

Alla inställningar var rätt, och plötsligt (dvs. ett par dagar senare...) dök dokumenten upp i Paddan. Synkningen verkar inte vara blixtsnabb.

  • Medlem
  • 2013-03-29 20:20

Kan vara så att det har varit något problem med syncen bara, att te.x du stängde ner den enhet du skulle synca från / till innan den hann göra det.
Eller att te.x wifi dog innan den hann göra det, skönt att det fixade sig för dig iaf.

1
Bevaka tråden