Jag har inte en lika fin lösning i min bil (än). Jag valde att byta ut originalstereon i min Saab 9-3 -99 mot en Kenwood med usb, aux och lågnivå ut. Till detta köpte jag en docka (Har en Galaxy S2) för laddning och ljudet. Upptäckte av en slump att jag faktiskt kan ladda min telefon via stereons usb (fungerar ej med iphone) så jag har det enda cigguttaget ledigt ändå!! (Där kan polarna ladda sina iphones istället).
Nästa steg är att köpa ett förvaringsfack för att täcka över hålet som faktiskt blev över, då jag köpte en "liten" stereo, 1 din medans orginal ska tydligen vara 1.8 din, alltså inte ens standard fast det ser ut som så. Vill även dölja ljud- och usbkablarna som nu hänger löst.
Är ganska mycket emot att behöva koppla in kablar varje gång jag sätter mig i bilen, så en docka där ljud och laddning åker på plats när jag trycker ner telefonen var mycket viktigt för mig!
Ett rattinterface till min stereo skulle gå på över 1000kr, och då skulle jag bara kunna styra stereon och jag använder bara spotify så en tanke jag och en kompis haft är att programmera en arduino eller raspberry pi att lösa av signalerna från rattens knappar och styra mobilen på något sätt. Bluetooth vore intressant, frågan är om det kolliderar med min OBDII-läsare som använder just Bluetooth och skickar över datan till mobilen i realtid. Finns mycket roligt man kan hitta på med elektronik i bilar!