Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa film på iPhone/iPad på semestern utan att synka mot iTunes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-03 13:34

Finns det någon app som gör att jag kan ta med mig filmer på semestern utan att behöva synka mot iTunes? Jag tänkte först dropbox, men jag har inte tillräckligt med utrymme där. Obs att jag inte kommer att ha tillgång till internet på semestern, så filmerna måste lagras lokalt på iPaden.

Några tips?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-03 16:24

Det finns massor, t ex GPlayer, MoviePlayer etc. Du lägger in filmerna genom att i iTunes gå till fliken Program när du har din enhet inkopplad, scrolla ner till programmet du har installerat, och dra in filmerna dit.

Ursprungligen av kia2:

...utan att behöva synka mot iTunes..

...så filmerna måste lagras lokalt på iPaden...

Jag förstår inte problemet.

Vad är det som är orsaken till att du vill undvika synkning mot iTunes?

Om du synkar mot iTunes innan du åker så läggs ju filmerna lokalt på iPaden.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-03 17:47

Drar man över filmerna så som jag skrev, så behöver man inte synka... de kopieras över direkt.

Ursprungligen av kenjon:

Drar man över filmerna så som jag skrev, så behöver man inte synka... de kopieras över direkt.

Jag har svårt att se fördelarna. Filmerna ska ju ändå kopieras från datorn till iPaden. Om det görs via dra-och-släpp eller via en synkning kan väl kvitta, tycker jag.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-03 18:52

Nej, via synk måste de vara iTunesvänliga, via dra till en annan spelare kan de ha andra format.

Ok, men då är det ju egentligen inte synkningen man vill slippa, utan det är konverteringen. Och då är ju rubriken och ursprungsfrågan missvisande.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-03 22:55

Man slipper ju både och då. Men TS fråga gällde bara synkningen (varför jag inte förstår, men det är nog orelevant).

1
Bevaka tråden