Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ska Apple förnya design och funktion i iOS?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som titeln lyder...

Vad säger ni? Jag börjar tycka att Apple ligger på efterkälken vad gäller funktion, form och design. Vad ska dom hitta på för att hålla sig konkurrenskraftiga?

Ursprungligen av iTiger:

Som titeln lyder...

Vad säger ni? Jag börjar tycka att Apple ligger på efterkälken vad gäller funktion, form och design. Vad ska dom hitta på för att hålla sig konkurrenskraftiga?

http://www.youtube.com/watch?v=JdW4qNeFkBk

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-07 23:11
Ursprungligen av iTiger:

Som titeln lyder...

Allt det där är ju subjektiva åsikter. Frågan är ju representativa de är för den stora massan.

Vad jag tror? Att de inte alls är det.

Vad jag vill se är framförallt en lätt o självklar funktion där man kan stänga av inställningar så som wifi, bluetooth, flight mode o.s. v.
Hur svårt kan det vara?? Det har ju funnits till jailbreakvärlden med Sbsettings länge nu. En ny o slickare multitasking. Den är förfärlig som den är nu med dubbeltryck på homeknappen. Bort med all skeumorfism, tack!

Ursprungligen av westerlu77:

Vad jag vill se är framförallt en lätt o självklar funktion där man kan stänga av inställningar så som wifi, bluetooth, flight mode o.s. v.
Hur svårt kan det vara?? Det har ju funnits till jailbreakvärlden med Sbsettings länge nu. En ny o slickare multitasking. Den är förfärlig som den är nu med dubbeltryck på homeknappen. Bort med all skeumorfism, tack!

Multitaskingen är sannerligen inte snygg längre. Den var fin när den kom för ett par år sedan. Skeumorfismen kommer nog ta ett tag att plocka bort. Tror det blir i en iOS 8 kanske.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-04-08 10:06

Det viktigaste imho är att få bort alla begränsingar av vad man får göra över 3G.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2013-04-08 19:59

Hur vore det med att implementera möjligheten att ställa ljudnivåer individuellt, väckarklocka och ringsignal ex, regelbundet flashljus vid obesvarade/olästa mess och samtal. Blev jätteförvånad att detta inte är möjligt.

• Medlem
  • Linköping
  • 2013-04-08 22:11
Ursprungligen av Json_81:

Det viktigaste imho är att få bort alla begränsingar av vad man får göra över 3G.

Vilka begränsningar finns det kvar då?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-04-09 09:37
Ursprungligen av urkan:

Vilka begränsningar finns det kvar då?

Byta standard-appar för mail, sms, väder mm t ex.

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-09 10:03

Byta standard-appar för mail, sms, väder mm t ex.

Dessa har väl inget med vad man får göra över 3G att göra?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-04-09 10:16
Ursprungligen av zinned:

Dessa har väl inget med vad man får göra över 3G att göra?

Jag missförstod dig, trodde du menade vilka övriga begränsningar som finns kvar.

Man får fortfarande inte ladda ner appar större än 50MB över 3G, eller uppdateringar av iOS.
Osäker på om det är några fler kvar, det är de två som stör mig.

Jag missförstod dig, trodde du menade vilka övriga begränsningar som finns kvar.

Man får fortfarande inte ladda ner appar större än 50MB över 3G, eller uppdateringar av iOS.
Osäker på om det är några fler kvar, det är de två som stör mig.

Det där är en begränsning som borde vara valfri men den lever nog kvar från USA där många har extremt låga tak på sin dataförbrukning. Tyvärr.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-09 10:35

De kan ju göra precis som med volymbegränsningen, låta användaren bestämma.

Ursprungligen av zinned:

Allt det där är ju subjektiva åsikter. Frågan är ju representativa de är för den stora massan.

Vad jag tror? Att de inte alls är det.

Klart det är subjektivt... det skrev jag ju klart och tydligt Men jag tror nog att det är fler än jag som har samma uppfattning. Försäljningssiffrorna talar sitt tydliga språk. Android och Windows har något på gång och för mig personligen så kan jag tycka att iOS har hamnat på efterkälken.

Men framtiden är ljus. Jag hoppas och tror på Ive att han skall få ordning på många delar. Ive in! Skeumorfism ut!

Ursprungligen av westerlu77:

En ny o slickare multitasking. Den är förfärlig som den är nu med dubbeltryck på homeknappen.

Jag ser inget problem med dubbeltryck på homeknappen. Hur skulle du vilja ha det?

Det måste finnas bättre sätt. Svepningen med en tumme uppåt, typ som på paddan kanske. Jag vet flera som har fått problem med home knappen eftersom den slits, särskilt med mkt dubbeltryck framförallt.

Vi kan nog leta upp en tråd som handlar om iOS 4.x (som släpptes för 3 år sen) och önskemålen kommer se likadana ut.
Varför lyssnar inte Apple på sina användare?

• Medlem
  • Linköping
  • 2013-04-13 13:54
Ursprungligen av keptang:

Vi kan nog leta upp en tråd som handlar om iOS 4.x (som släpptes för 3 år sen) och önskemålen kommer se likadana ut.
Varför lyssnar inte Apple på sina användare?

Vore väl märkligt att börja nu när dom i princip aldrig gjort det förr?

1
Bevaka tråden