Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 - kass visning av musik i iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag kopplar min urgamla iPod till datorn så visas musiken på enheten snyggt och prydligt ordnad precis som mitt kompletta iTunesbibliotek på hårddisken.

Om jag kopplar min nya iPhone 5 till datorn så får jag upp musiken som en enda lång spellista och jag hittar inget sätt att ändra visningsläge. Helt hopplöst att hantera musiken på detta sätt. Det måste väl gå att få fram samma slags sortering som för det lokala biblioteket.

(Synkronisering passar inte bra eftersom jag har mycket mer musik i datorns hd än vad som får plats och dessutom använder jag olika enhter till samma musikbibliotek.)

Ursprungligen av torsig1967:

...Synkronisering passar inte bra eftersom jag har mycket mer musik i datorns hd än vad som får plats och dessutom använder jag olika enhter till samma musikbibliotek.)

Synkning funkar alldeles utmärkt. Gör en spellista för varje enhet. Sen lägger du in den musik du vill ha i respektive enhets spellista. Och sen ställer du in i iTunes så att den synkar rätt spellista till rätt enhet. Mycket mycket enklare än att hålla på och dra och släppa manuellt.

Och då blir den här trådens fråga - dvs hur de olika enheternas innehåll presenteras i iTunes - inte längre något problem.

Tack för svaret.

Men att det blir lättare begriper jag inte. Det är väl lättare att dra musiken direkt till enheten (respektive radera den) än att först dra musiken till en spellista (eller radera) och därefter synkronisera. Dessutom, blir det inte problem om jag hämtar musik från en annan enhet med en annan spellista?

Jag förstår inte varför de plockar bort en funktion som fungerar alldeles utmärkt på en urgammal ipod. Det är ju enbart en fråga om hur saker visas och hindrar ingen ny funktionalitet. Men jag kan skaffa DiskAid, det programmet har "Klassisk" visning för innehålet på enheten.
http://www.digidna.net/diskaid

Ursprungligen av torsig1967:

...om jag hämtar musik från en annan enhet...

De låtarna som du vill hämta från en annan enhet - hur har de hamnat på den enheten?

Jag trodde att alla dina låtar var samlade i iTunes, och sen delar du ut olika låtar till olika enheter.

Jag jobbar med ljud och musik profesionellt och har ofta behov av att lyssna på filer från olika källor, som ligger på olika enheter. Ofta dessutom grejer som jag lyssnar på och sedan vill slänga. Jag har därför ett behov av att hantera estaka filer enkelt utan att behöva sitta och pilla och vårda "ett bibliotek". Att överskådligheten i min nya enhet därför är sämre än i den gamla har gjord det svårare att slänga saker jag är klar med etc.

Samtidigt är det praktiskt att kunna lyssna på material just från iPhonen eftersom det finns anteckningsmöjlighet med mera och det är skönt att slippa ha två enheter.

Släng över grejerna i Dropbox (eller motsvarande lösning efter smak), synka och det kanske funkar för dig?

1
Bevaka tråden