Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trött på iPhoto

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-15 14:28

När jag importerar en bild från skrivbordet eller från en mapp på hårddisken genom att dra den till symbolen i Dock eller importera till Bibliotek så kommer följande meddelande upp när jag öppnar bilden i iPhoto: Kunde inte öppna bilden ”PICT5896web.jpg” eftersom originalobjektet inte kan hittas.
Det märkliga är också att bildens namn har ändrats i den texten. Så ”PICT5896web.jpg” är inte bildens originalnamn och nummer.

Tacksam för tips.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-15 14:52
Ursprungligen av benbjo:

När jag importerar en bild från skrivbordet eller från en mapp på hårddisken genom att dra den till symbolen i Dock eller importera till Bibliotek så kommer följande meddelande upp när jag öppnar bilden i iPhoto: Kunde inte öppna bilden ”PICT5896web.jpg” eftersom originalobjektet inte kan hittas.
Det märkliga är också att bildens namn har ändrats i den texten. Så ”PICT5896web.jpg” är inte bildens originalnamn och nummer.

Tacksam för tips.

iPhoto klagar alltså på en bild som inte finns, och som den vill ha reda på vid varje import? Prova att återskapa biblioteket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-16 12:52

Trött på iPhoto

Ursprungligen av reboot81:

iPhoto klagar alltså på en bild som inte finns, och som den vill ha reda på vid varje import? Prova att återskapa biblioteket.

Tack för tipset. Har provat att återskapa men problemet kvarstår.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-16 13:07

Vad är originalnamnet då? Du har inte bytt namn på filen efteråt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-16 13:24
Ursprungligen av kenjon:

Vad är originalnamnet då? Du har inte bytt namn på filen efteråt?

Nej jag har inte bytt namn på filen. Namnet blir ändrat på varje bildfil. När varningen kommer upp så har filen ett helt annat namn än filen som jag importerat. Kanske jag skall installera om programmet och se vad som händer.

Skulle gärna se en skärmdump av det som visas. En bild KAN säga mer än tusen ord. Dock för att lägga in en bild på forumet måste du länka från flickr, dropbox eller eget utrymme

1
Bevaka tråden