Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har skaffat en SSD som ska ersätta min mekanisk HDD. Jag kör Mountain Lion och har en Bootcamp-partion på 60GB med Windows 7 installerat. Jag följer den här guiden: http://johnbeales.com/2011/transferring-osx-bootcamp-to-new-hard-drive/ men går bet på en sak "Follow the wizard to create a BootCamp partition. This partition does not need to be the same size as your old Boot Camp partition. When Boot Camp Assistant asks you to insert a Windows install disk quit Boot Camp Assistant. Your partition is created.".
Problemet är att själva partioneringen aldrig utförs då BootCamp-assistenten numera (nytt i ML?) frågar efter Windows installationsskiva innan partioneringen utförs. Den har jag inte och jag vill ju bara flytta över mina 60GB som tidigare. Jag började kolla i skivverktyg för att se om man kunde partionera disken till NTFS "manuellt" men det verkar inte möjligt. Någon som har någon idé på hur man ska göra?
Tack, följer guiden. Har du någon aning om varför jag inte kan sätta partionera disken till mer än 44GB trots att jag har 114GB tillgängligt i Finder (men bara 54,9 i Skivverktyg??!!). Varför visar de olika?