Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone sparar position vid uppspelning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2013-04-22 23:24

Min iPhone 5 har helt spontant börjat komma ihåg var jag befann mig på varje musikspår vid senaste uppspelningen och det är rätt kass. Som på en ljudbok mao, hoppar jag över låtar i en spellista så kommer dessa spår att starta spelningen 2-3 sek in istället för från början. Vad göra åt detta??

Kan tillägga att iTunes inte beter sig på det sättet, där börjar den om från noll när man byter spår. Samma sak med en iPad som synkas till samma bibliotek som telefonen.

Ursprungligen av flygarn:

Min iPhone 5 har helt spontant börjat komma ihåg var jag befann mig på varje musikspår vid senaste uppspelningen och det är rätt kass. Som på en ljudbok mao, hoppar jag över låtar i en spellista så kommer dessa spår att starta spelningen 2-3 sek in istället för från början. Vad göra åt detta??

Kan tillägga att iTunes inte beter sig på det sättet, där börjar den om från noll när man byter spår. Samma sak med en iPad som synkas till samma bibliotek som telefonen.

Vad? Menar du att om du befinner dig 3 sekunder in i låt 1 på listan och sedan hoppar till ett annat spår, så spelas det andra spåret upp med början lika långt in på det nya spåret?

• Medlem
  • Uppland
  • 2013-04-23 17:00
Ursprungligen av pmarriott:

Vad? Menar du att om du befinner dig 3 sekunder in i låt 1 på listan och sedan hoppar till ett annat spår, så spelas det andra spåret upp med början lika långt in på det nya spåret?

Nej jag menar att om jag spelar ett spår i x sekunder/minuter så kommer det spåret spelas upp därifrån nästa gång jag trycker play. Jag kan spela upp ett spår i spellista A halvvägs, byta till något i spellista B och om jag sedan går tillbaka till spåret i A så återupptas uppspelningen där jag var sist. Om jag spelar upp en spellista och det dyker upp en låt som jag vill hoppa över så kanske jag gör det fem sekunder in. Nästa gång jag spelar upp det spåret så börjar uppspelningen fem sekunder in för där var jag senast.

Låtarna har inte råkat bli taggade som ljudböcker? För då minns väl spelaren positionen?

• Medlem
  • Uppland
  • 2013-04-23 17:58
Ursprungligen av erro67:

Låtarna har inte råkat bli taggade som ljudböcker? För då minns väl spelaren positionen?

Jag trodde det men icke. Jag har valt alla spår och sedan klickat i att den inte ska minnas positionen för att vara säker. Jag har även tagit bort och synkat om all musik efteråt men det hjälpte inte.

1
Bevaka tråden