Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam Apple TimeCapsule

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-01 10:12

Jag har en ca 4 veckor gammal Time Capsule som jag använder som hårddisk för att ladda ned torrent filer

1- Om jag väljer att använda TS som landing för mina torrents filer så är det ca 1/3 av farten mot att ladda ned den direkt till min Macbook Air
2 - Om jag väljer att ladda ned torrents till min dator och sedan överföra filerna till min TS så tar själva överföring väldigt lång tid. 2,4 GB tar ca 30 Minuter. Borde ju gå snabbare att överföra internt i nätverket än att ladda hem en extern torrents fil

Någon som har några tips på hur jag kan snabba upp detta?

/Robin

Hur ser ditt nätverk ut och vilka hastigheter får du uppmätt?
Vilken TC, vilken Macbook Air?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-23 15:22

Sent svar. Men men. Jag har en router från Ownit vet inte riktigt vad den heter som kör både TV och Internet. Så har jag nätverksutag i alla rum med olika uttag för nätverk och TV via RJ45 kontakt. Men jag ligger runt 25 Mbit/s upp och ner och jag gör test. Men att överföra en film på 1 GB tar ca 15-20minuter från dator (Macbook Air) till TS.

TC har sjukt dålig diskprestanda, du får acceptera det eller se efter en annan lösning så som NAS.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-23 23:10

Okej.

Har du någon som du rekommenderar. Vill ha 2tb. Vad ska man tänka på? Fungerar en random NAS lika bra för att spela upp film på min jailbreakade AppleTV2?

Ursprungligen av Roflo:

Okej.

Har du någon som du rekommenderar. Vill ha 2tb. Vad ska man tänka på? Fungerar en random NAS lika bra för att spela upp film på min jailbreakade AppleTV2?

Kort svar: ja.

Så länge du kör XBMC eller liknande. Men misstänker att du redan gör det.

Vill du ha tips på NAS:ar så rekommenderar jag dig att kika i tråden "vilken NAS?" Här på forumet. Bara att söka efter den så hittar du.

1
Bevaka tråden