Hej!
Har försökt kolla runt här innan jag skapar en ny diskussion men hittar inte just mitt problem.
Hur som helst!
Jag fick en iPad-mini häromveckan. När jag öppnade kalendern upptäckte jag att mitt skol-schema inte var synkat till iPaden trots att icloud är aktiverat på alla enheter (iphone, mbp, ipad).
Jag skapade mitt skolschema i en kalender på telefonen, närmare bestämt i appen "week calender". Allt i den kalendern återfinns i den "vanliga" kalendern på telefonen - och allt detta finns också på datorn och hamnar där ,tror jag, via kabel. I telefonen står att kalendern är lokal och samma sak står det på datorn.
Nu känner jag att det blir lite rörigt för jag känner att jag inte hänger med alla synkroniseringar hit och dit och icloud o.s.v.
Men min första tanke var ifall det går att dela ut en kalender som är lokal i icloud, alltså om det går att välja i efterhand att dela ut kalendern i icloud.
Sen tänkte jag, går det inte trådlöst borde det ju funka om jag kopplar ipaden till datorn (via kabel), för tidigare har det ju synkroniserats mellan datorn och telefonen så att skolschemat finns på båda enheterna - men det dyker inte upp något i ipaden.
Vad finns det för alternativ, förutom att sitta och skriva in allt manuellt på ipaden?
Är det någon som förstår mitt problem?
Jag kör Mountain Lion på datorn och alla enheter är uppdaterade.