Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips för TextMate?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-03-21 15:34

Hallå där, jag har precis blivit frälst och köpt mig en macbook. Jag är förälskad och det finns inte en chans att jag köper en pc igen!
Jag kommer ifrån linux miljö och har kört lite olika distributioner genom åren, har alltid använt mig utav vim när jag programmerar eller bara redigerar filer. Har fått upp ögonen för textmate som verkar vara helt fantastiskt, dock letar jag febrilt efter någon slags screencast där man går igenom grunderna för att effektivisera kodningen med textmate, så min fråga till er är om det finns någon textmate guru där ute som kan komma med ett eller flera tips

Senast redigerat 2013-03-21 20:52
  • Medlem
  • Arvika
  • 2013-04-26 08:10
Ursprungligen av ehlu:

Hallå där, jag har precis blivit frälst och köpt mig en macbook. Jag är förälskad och det finns inte en chans att jag köper en pc igen!
Jag kommer ifrån linux miljö och har kört lite olika distributioner genom åren, har alltid använt mig utav vim när jag programmerar eller bara redigerar filer. Har fått upp ögonen för textmate som verkar vara helt fantastiskt, dock letar jag febrilt efter någon slags screencast där man går igenom grunderna för att effektivisera kodningen med textmate, så min fråga till er är om det finns någon textmate guru där ute som kan komma med ett eller flera tips

Jag är varken Textmateguru eller Textmateanvändare, men känner att jag bara måste föreslå Sublime Text 2, http://www.sublimetext.com/2 (vilket känns som en klyscha vid det här laget.)
Annars finns ju Vim till Mac med, om du vill fortsätta på den inslagna vägen

Jepp, ST2 är överlag mer produktivitetshöjande än TM för mig. Speciellt om man är van vid Vim, då ST2 har motsvarande tangentbordskommandon. (Vintage mode) Andra funktioner som är klart bättre är stödet för flera pekare och flera dokument öppna samtidigt i kolumner/rader.

1
Bevaka tråden