Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmuppspelning på iPad fungerar inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har konverterat film till iTunes genom Smart Converter Pro. Fungerar oftast bra. Men det händer något som jag inte kan lösa.Vissa filmer går att titta på i Itunes på datorn(iMAc och Macbook air) men när jag överför de filmerna till iPad så går de inte att titta på. De finns där under movie och när jag ska spela upp dem så visar de bara en stilbild av filmen. Kan flytta mig runt i tider i filmen men fortfarande bara en stilbild.
De flesta filmer går att konvertera och titta på men sen händer detta dvs de går inte att spela upp. Vad ska jag göra?
Tackar på förhand!

Senast redigerat 2013-04-28 06:05

Testat Handbrake istället?

Hej Barbapappa,
Jag har nu testat enligt ditt förslag och då funkar det dvs när jag använder Handibrake.
Tror att jag hittat felet. Det är att Smart Converter Pro (som kostar pengar) gör visa filmer till format m4v istället för till mp4. Förstår inte hur jag ska ändra det. Ibland blir det mp4 och det fungerar på iPad , men ibland blir det m4v och då funkar det inte.
Jag tackar igen för din hjälp om detta problem.
Om jag ställer en följdfråga inför användande av Handibrake==> hur gör jag för att lägga en kö av överföringar så att jag inte behöver ta en i taget. finns det någon uppgradering att köpa. Var in på app-store men hittade det inte. Jag vill stödja programutvecklare och egentligen inte köra gratis=snik varianter.

Ursprungligen av Thomas Hans:

Har konverterat film till iTunes genom Smart Converter Pro. Fungerar oftast bra. Men det händer något som jag inte kan lösa.Vissa filmer går att titta på i Itunes på datorn(iMAc och Macbook air) men när jag överför de filmerna till iPad så går de inte att titta på. De finns där under movie och när jag ska spela upp dem så visar de bara en stilbild av filmen. Kan flytta mig runt i tider i filmen men fortfarande bara en stilbild.
De flesta filmer går att konvertera och titta på men sen händer detta dvs de går inte att spela upp. Vad ska jag göra?
Tackar på förhand!

Handbrake är gratis.

Hur du köar (klickar på Add to queue istället för Start):

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-04-28 13:12

Handbrake är inte snik. Det är en mycket bra produkt för alla plattformar.

Ursprungligen av frazze:

Handbrake är inte snik. Det är en mycket bra produkt för alla plattformar.

Japp, väldigt kompetent och bra.

1
Bevaka tråden