Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klick på bild visar förstoring på PC men inte på Mac...uh?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det gäller en butikssida.

I butikens kontor har de en pc som kör Explorer(ingen aning om version), när de klickar på bilder i sin webshop så får de upp en större version av bilden. När jag gör samma sak på min Mac händer inkentinken.

Jag har testat med Safari(5.1.9), Chrome(26.0.1410.65), Firefox(18.0.2) och Firefox i Ubuntu(Parallels)

Vad 17 kan det vara som gör att det inte funkar för mig?

Kör MacOS 10.6.8

Det kan ju vara så enkelt att webshopen är specialbyggd/programmerad för Explorer, och funkar dåligt i andra webbläsare.

Men det blir lättare för oss att vara mer konkreta och detaljerade om vi får se shopen i fråga.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det kan ju vara så enkelt att webshopen är specialbyggd/programmerad för Explorer, och funkar dåligt i andra webbläsare.

Men det blir lättare för oss att vara mer konkreta och detaljerade om vi får se shopen i fråga.

okidok: http://www.avd.se

I butiken kan de både klicka på bilderna i detaljvyn, på de numrerade bildlänkarna och på förstoringsglaset och få upp en förstoring. För mig funkar ingetdera

  • Medlem
  • 2013-04-29 23:13

Slår man på utvecklar-menyn i Safari, plockar fram felmeddelandefönstret, och går in på sidan så får man en massa felmeddelanden när sidan laddas och när man klickar på bilder.

Ursprungligen av wlao:

Slår man på utvecklar-menyn i Safari, plockar fram felmeddelandefönstret, och går in på sidan så får man en massa felmeddelanden när sidan laddas och när man klickar på bilder.

Jo jag har sett det så det Jesper skriver ovan verkar troligt om än korkat

Ursprungligen av Mymac4ever:

...troligt om än korkat

Japp, korkat är ordet. Sådana lösningar var väldigt vanliga för ett antal år sedan, men jag trodde att sådana där Explorer-byggda sajter var utrotade vid det här laget.

Trådrubriken antyder att det är ett "PC vs. Mac"-problem, men det handlar inte om det. Det handlar ju egentligen om "Explorer vs. webb-standard". Jag testade i Firefox i Windows, och det fungerar lika dåligt där.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Japp, korkat är ordet. Sådana lösningar var väldigt vanliga för ett antal år sedan, men jag trodde att sådana där Explorer-byggda sajter var utrotade vid det här laget.

Trådrubriken antyder att det är ett "PC vs. Mac"-problem, men det handlar inte om det. Det handlar ju egentligen om "Explorer vs. webb-standard". Jag testade i Firefox i Windows, och det fungerar lika dåligt där.

Jag får ta ett snack m killen som gjort sida samt de som har butiken o sidan. Vad jag kunde se i koden så verkar det finnas utrymme för att skriva in instruktioner för vad som ska hända om någon kommer med en annan browser än IE men det står inget där.

1
Bevaka tråden