Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställning misslyckas, akut hjälp

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har letat och letat efter information som matchar mitt problem men hittar inget alls.

Följande är scenariot.

Iphone 4s, den blev helt svart igår från ingen stans. Trodde då först det var den nya displayen som dött som precis monterats dit.

Men icke, datorn känner ju ingen något på usb-anslutningen.

Så, då vill Itunes göra en återställning, skärmen är fortfarande svart. Men när jag väljer ”återställ” så tänds displayen upp och man ser apple-logga (vit) och statusbaren som står stilla. I itunes så står det ”Väntar på iphone” Inget händer, nu har den i skrivande stund väntat i några timmar.

Jag har innan detta försökt med det jag läst om DOF och olika knappkombinationer osv osv.

Annat tips jag fått är att vänta till batteriet är slut, problemet är ju att jag inte vet om den är på eller av, och när isåfall batteriet tar slut.

Någon som kan ge några tips, eller är det papperskorgen? Skapligt surt att den precis fårr ny display och baksida.

Tacksam för hjälp.

Låter som något gått fel vid byte av skärm.

på vilket sätt menar du? den har funkat ca 1,5 månad efter skärmbytet utan problem.

Du skrev "Iphone 4s, den blev helt svart igår från ingen stans. Trodde då först det var den nya displayen som dött som precis monterats dit.".

• Medlem
  • International user
  • 2013-04-30 10:00

Testat återställa på en annan dator?

Ursprungligen av zandoin:

...Trodde då först det var den nya displayen som dött som precis monterats dit...

Ursprungligen av zandoin:

...har funkat ca 1,5 månad efter skärmbytet utan problem.

Hur ska vi kunna veta vad som är sant om du ändrar din historia så mycket? Det är lite svårt att hjälpa till med så dålig problembeskrivning.

Luren är väl stekt för att personen som bytte skärm inte var ESD-skyddad.

Ursprungligen av gubbslyna:

Luren är väl stekt för att personen som bytte skärm inte var ESD-skyddad.

Nja, i den senste verisonen av historien så funkade ju telefonen i 1,5 månad efter displaybytet.

Menar du att en ESD-skada skulle kunna ta så lång tid innan den visar sig?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nja, i den senste verisonen av historien så funkade ju telefonen i 1,5 månad efter displaybytet.

Ja.

Ursprungligen av gubbslyna:

Ja.

Utveckla gärna.

http://www.youtube.com/watch?v=4WHbcd4NGJQ

Kortfattat, fel och konstiga beteenden kan uppkomma lång tid efter om man inte skyddat sig.

Sjukt fet video för övrigt!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-30 11:40

Om luren har funkat i 1,5 månad efter att displayen är bytt kan det vara att någon kabel eller liknande satt dåligt fast efter bytet. 1,5 månads användande kan ha fått kabeln att släppa helt.

Var bytte du din display?
Om det var på typ Leffes iPhone och Traktor service borde du kanske vända dig till någon annan för hjälp att öppna telefonen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Precis så - latent ESD är ett välkänt fenomen. Komponenterna tar stryk av urladdningen och får förkortad livslängd.

1
Bevaka tråden