Jag vet inte ifall detta finns i någon annan tråd, men om så är fallet ber jag någon admin att ta bort den (min...) eller flytta. Jag sitter med en iPad nu och sökfunktionen vägrar funka som den ska.
Jag hittade följande "hack" via ipadinsight.com och det gör att Google Maps för iPhone anpassar sig för iPad och ser ut som den är gjord för just iPad. Och inte bara uppförstorad och ful vill säga. Jag har testat själv och det funkar kanon.
Jag har en jailbreakad iPad (men det kan funka även out of the box om man hittar en filhanterare som låter dig hitta din iPads app-filer, men jag ve inte ifall en sådan finns). Till min jailbreakade iPad använder jag iFile.
1. Hitta "info.plist"-filen i google maps.app-foldern
2. Hitta textfältet som lyder:
key UIDeviceFamily /key
array
integer 1 /integer
/array
Ungefär mitt i texten hittade jag partiet.
3. Ändra "integer 1" till "integer 2". Dvs ändra till siffran 2.
4. Starta om iPaden.
5. Njut av Google Maps anpassat till iPad.
PS. Jag understryker att jag endast testat detta på min jailbreakade iPad. Låt oss säga att det krävs just ett jailbreak för att få detta att fungera. Detta för att diskussionen om huruvida man kan se iPadens filsystem utan jailbreak ska undvikas. Det är en annan diskussion som andra helst får föra på andra ställen. Om någon (mot förmodan) lyckas med att rota fram filen ovan utan ett jailbreak är det ju däremot en välkomen nyhet som gärna mottages med information. Tack! DS.