Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter uppgradering från Leopard till Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, för att kunna få min dator att kommunicera med min nya I phone så har jag uppgraderat min Macintosch från att tidigare haft operativsystemet 10.5.8 till Snow leopard 10.6.8 . Detta har dock gjort att Safari nu inte fungerar och min HP skrivare 840C samt min CanonScan 5600f helt plötsligt slutat att fungera. I övrigt så har jag nu helt plötsligt också stora problem med mitt mobila bredband. Tacksam för råd....................

Senast redigerat 2013-04-30 09:00
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-29 22:33

Tips om drivrutiner till skrivare och scanner. Kanske kan de behöva uppdateras.
http://support.apple.com/kb/ht3669

Hur gjorde du när du uppgraderade? Installerade "ovanpå" det gamla systemet, eller rensade allt och installerade "från scratch"?

Vad menar du med att Safari "inte fungerar"? Hur yttrar det sig?

Och vad innebär "problem med mobilt bredband"? Du får nog vara lite mer detaljerad.

Ursprungligen av joakimo:

Tips om drivrutiner till skrivare och scanner. Kanske kan de behöva uppdateras.
http://support.apple.com/kb/ht3669

Hej, och tusen tack för ditt råd. Har sökt och kan se att man kan ladda ner uppgraderingar för skrivaren och scannern.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur gjorde du när du uppgraderade? Installerade "ovanpå" det gamla systemet, eller rensade allt och installerade "från scratch"?

Vad menar du med att Safari "inte fungerar"? Hur yttrar det sig?

Och vad innebär "problem med mobilt bredband"? Du får nog vara lite mer detaljerad.

Hej, jag gjorde så som instruktionen visade, d.v.s. installerade "ovanpå" det föregående systemet. Beträffande Safari så går det helt enkelt inte starta upp safari, det behöver förmodligen en uppfräschning det också. Beträffande det mobila bredbandet så är det inte bara att koppla upp så som man tidigare har gjort, nu måste man gå in på nätverksinställningar varje gång man vill starta upp bredbandet. Tusen tack för engagemanget......

Ursprungligen av Abborren:

Hej, jag gjorde så som instruktionen visade, d.v.s. installerade "ovanpå" det föregående systemet. Beträffande Safari så går det helt enkelt inte starta upp safari, det behöver förmodligen en uppfräschning det också. Beträffande det mobila bredbandet så är det inte bara att koppla upp så som man tidigare har gjort, nu måste man gå in på nätverksinställningar varje gång man vill starta upp bredbandet. Tusen tack för engagemanget......

Det borde finnas ny programvara till det mobila bredbandet också, jag skulle i alla fall undersöka saken. Vet inte vilken operatör du har, men de borde ha en supportsida.

Vet inte om det är så här lätt, men kolla om datorn hittar några uppdateringar till Safari?

Hej Ida,

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det borde finnas ny programvara till det mobila bredbandet också, jag skulle i alla fall undersöka saken. Vet inte vilken operatör du har, men de borde ha en supportsida.

Vet inte om det är så här lätt, men kolla om datorn hittar några uppdateringar till Safari?

Hej Ida, tusen tack för ditt ebgagemang. Jag ska kolla med Tele 2 om dom har någon förklaring till detta. Det kanske behövs någon uppgradering beträffande det mobila bredbandet också. haresååååbra

Ursprungligen av Abborren:

Hej Ida, tusen tack för ditt ebgagemang. Jag ska kolla med Tele 2 om dom har någon förklaring till detta. Det kanske behövs någon uppgradering beträffande det mobila bredbandet också. haresååååbra

Här finns programvaran för Tele2s mobila bredband. Prova att installera?

http://www.tele2.se/kundservice/mobilt-bredband/mobile-partner.aspx

Bredbandet

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Här finns programvaran för Tele2s mobila bredband. Prova att installera?

http://www.tele2.se/kundservice/mobilt-bredband/mobile-partner.aspx

Tusen tack Ida, det ska bli spännade att se om bredbandet blir så som det fungerat tidigare. Återkommer inom kort med svar huruvida denna nedladdning gjorde något resultat, haresåååbraaaaaa.......

1
Bevaka tråden