Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hur i all världen gör jag för att söka efter en text i ett specifikt mail? Använder jag sökfunktionen som är till "vänster" i telefonen så dyker inte någon text alls upp som finns i mailet.
Min chef brukar skriva ett mail och skicka det till sig själv. När han får mailet så skriver han ut det varpå han klipper bort datum, tid, avsändare etc. från mailet så att bara brödtexten står kvar. Han lägger sen det tillklippta pappret i kopiatorn och kopierar så att han får ut texten på ett rent och fint vanligt A4 papper…
Jag fick nu göra ungefär samma sak för att det inte finns en enkel lösning.
Öppnade mailet, kopierade texten och infogade den i ett Worddokument, sparade dokumentet, lade in det i Dropbox.
Otroligt krångligt! Varför kan man inte bara söka i mailet precis så som man söker på webbsidor?
Nej, inte alla mail. Men det mailet jag vill söka i fungerar det inte. Dessutom vill jag inte att ett mail ska öppnas som är 20 sidor långt och sen behöva leta efter det jag sökt efter. Jag vill att det ska markeras. Tex, ordet inklination ger tio träffar i ett 20 sidor långt dokument i Dropbox och sen visar Dropbox var orden finns. Det gör inte mailsökningen, den öppnar bara mailet.
Tex, ordet inklination ger tio träffar i ett 20 sidor långt dokument i Dropbox och sen visar Dropbox var orden finns. Det gör inte mailsökningen, den öppnar bara mailet.
Det är ju det jag menar. Den sökfunktionen som finns till mailen är värdelös. Att man ska behöva göra på det viset som jag fick göra för en självklar sak är inte bra.