Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det fö s..t stor Virtual PC Icon

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-22 20:56

Jag har börjat köra Connetix Virtual PC.
Upptäckte att jag har en 3,7GB stor icon som heter "Windows". Men Windows kan väll ändå inte va så stort??????

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bobby
Jag har börjat köra Connetix Virtual PC.
Upptäckte att jag har en 3,7GB stor icon som heter "Windows". Men Windows kan väll ändå inte va så stort??????

Den filen är din virtuella PC-hårddisk, så den är lika stor som du har bestämt att disken skall vara.

/Göran

  • Medlem
  • 2003-07-23 18:42

Jag kan inte minnas att jag fick den frågan vid installation.
Men kan man inte ändra den?????

  • Oregistrerad
  • 2003-07-23 20:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Bobby
Jag kan inte minnas att jag fick den frågan vid installation.
Men kan man inte ändra den?????

Om man förtydligar det lite..
Så menar han ju mer du matar in i din "hd" så blir den större.. Som om du t.ex vill installera ett program på 700 mb så blir den 700 mb större.. Och ett vanligt system är ju på runt 3 gb. Om man t.ex. har en helt ny dator eller en fw-disk och ser att den har en viss summa gb och senare installera ett system.(om det inte är för installerat) Så kommer du att märka att det kommer att skilja 2-3 gb.

Man kan se den som en expanderbar diskimage, jag tror däremot INTE att den går att göra mindre. Hur som, efter som Windows inte kan finnas på en +HFS formaterad disk så är denna image nödvändig... att bara ha macintoshprogramet VirtualPC räcker alltså inte.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Så menar han ju mer du matar in i din "hd" så blir den större.. Som om du t.ex vill installera ett program på 700 mb så blir den 700 mb större..

Just så! Det jag egentligen menar är att jag lever kvar i hur Virtual PC fungerade i tidigare versioner... Då fick man frågan (och var tvungen att välja) hur stor disken skulle vara. Nu när jag hör det minns jag ju att det fungerar betydligt smidigare i de senare versionerna av programmet... :rolleyes:

/Göran

  • Medlem
  • 2003-07-29 17:47

Så om jag tex skickar massa filer med polare på MSN, så kommer den bli större å större, oavsett om jag tar slänger allt efter att ha flyttat tll min "riktiga" HD på macen.

1
Bevaka tråden