Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kraftiga inbränningar på ny iPad mini

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-05-07 08:29

Hej

Jag har en helt ny iPad mini som visar kraftiga inbränningar ganska direkt efter det att man tittat på något. Skärmen verkar rätt paj i allmänhet och kan ibland ha extremt hög kontrast och vad det ser ut som då ha ett begränsat färgomfång. Jag har använt den totalt i, tja, max 30 minuter.

Jag har pratat med Apple Care och testat att återställa mjukvaran vilket inte gav något. Nästa steg verkar vara att skicka in den på reparation och vara utan i fyra veckor vilket jag inte alls är sugen på för en timmes gammal enhet. Jag har köpt den genom Dustin och antar jag får häva köpet om dom inte skickar en ny omedelbart.

Någon med tips eller råd kring hur jag kan hantera ärendet, kan jag häva köptet till att börja med? Eller finns det något magiskt verktyg för att få fason på iPaden?

Tack

Prata med Dustin. De verkar vara ganska vettiga att ha med att göra. Är den dålig ur kartongen så kör en seriös försäljare den som en DOA och byter ut direkt.

Ursprungligen av herlitz:

Hej

Jag har en helt ny iPad mini som visar kraftiga inbränningar ganska direkt efter det att man tittat på något. Skärmen verkar rätt paj i allmänhet och kan ibland ha extremt hög kontrast och vad det ser ut som då ha ett begränsat färgomfång. Jag har använt den totalt i, tja, max 30 minuter.

Jag har pratat med Apple Care och testat att återställa mjukvaran vilket inte gav något. Nästa steg verkar vara att skicka in den på reparation och vara utan i fyra veckor vilket jag inte alls är sugen på för en timmes gammal enhet. Jag har köpt den genom Dustin och antar jag får häva köpet om dom inte skickar en ny omedelbart.

Någon med tips eller råd kring hur jag kan hantera ärendet, kan jag häva köptet till att börja med? Eller finns det något magiskt verktyg för att få fason på iPaden?

Tack

Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp via internet. Har det gått mer än 14 dagar?

Har du vägarna förbi Stockholm så kan du alltid besöka Apple i Täby och byta ut den på plats.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-05-07 09:15
Ursprungligen av maskh:

Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp via internet. Har det gått mer än 14 dagar?

Har du vägarna förbi Stockholm så kan du alltid besöka Apple i Täby och byta ut den på plats.

Jag fick den igår, köpte förra torsdagen. Så det borde gå bra

Ursprungligen av herlitz:

Jag fick den igår, köpte förra torsdagen. Så det borde gå bra

Då är det nog enklast att skicka tillbaka med hjälp av ångerrätten och beställa en ny.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-07 11:35

Så här kan den gå att "laga", men inget att rekommendera när iPaden är under garanti.
http://www.macworld.com/article/2037547/ipad-...

1
Bevaka tråden