Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa allt från gammal iPhone till en ny

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har gjort en säkerhetskopia från min gamla iphone 4 till itunes, men när jag ansluter min nya telefon iphone 4s och återskapar från säkerhetskopian får jag inte med allt (appar och annan data). Jag får bara med lite grundinställningar, varför?
Jag önskar att göra en exakt kopia på min nya telefon, hur skall jag gå till väga.

Tack på förhand.

Mvh Tobias

Appar ligger inte i säkerhetskopian utan läggs tillbaka efter du gjort en återställning till nya telefonen från App Store.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-07 09:19

Gå via iCloud istället.

Frågar du mig så finns det inte längre någon anledning att synka din lur med iTunes. Bara om du ska föra över någon media så som bilder, musik eller liknande.
Bortsett från det är synk med iTunes bara en källa till problem, enligt mig.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-07 14:18

Det kan vara bra att synka via iTunes någon gång emellanåt, eftersom Apple får för sej att plocka bort appar från AppleStore…..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-07 15:42
Ursprungligen av kenjon:

Det kan vara bra att synka via iTunes någon gång emellanåt, eftersom Apple får för sej att plocka bort appar från AppleStore…..

Men dom ligger fortf. kvar i säkerhetskopian.
Jag har t.ex kvar Gym Babes och jag har återstället från iCloud X antar gånger

Ursprungligen av kladda:

Men dom ligger fortf. kvar i säkerhetskopian.
Jag har t.ex kvar Gym Babes och jag har återstället från iCloud X antar gånger

Då har du den appen på datorn. Med enbart iCloud kan du inte tanka ner appar som är borttagna ur App Store. iCloudbackupen återställer nämligen bara strukturen och viss app-data. Själva apparna etc synkas antingen ner från App Store eller iTunes från datorn. Finns inte appen kvar på App Store och du inte har den lokalt i iTunes så är den borta för alltid.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-08 08:44

Men jag synkar inte med datorn. Har inte gjort på flera år. Jag har däremot många gånger bara det senaste halv året återställt min lur från en iCloud-kopia.
Fråga mig inte hur, men jag har iaf inte blivit av med några appar.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-08 22:15

Då har du inte haft några appar som Apple har tagit bort.
VLC var en sådan….

Tack för era svar, jag körde en säkerhetskopia på iCloud och det fungerade perfekt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-13 09:21

Bra att det löste sig!

Ursprungligen av kenjon:

Då har du inte haft några appar som Apple har tagit bort.
VLC var en sådan….

VLC ligger kvar. Gym Babes också.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-14 17:53

VLC ligger bara kvar om du har synkat/gjort backup via iTunes. VLC Remote däremot finns kvar i AppStore.

1
Bevaka tråden