Hej!
Det är den LG 55LM649T-ZB om det säger nått
Det är tyvärr inte DLNA jag är ute efter, det känner jag till och använder redan idag för att spela upp filmer från min NAS.
Kanske enklare om jag förklarar med ett senario.
På min telefon, S4:an, så öppnar jag video-appen och börjar spela en film, i ena hörnet finns en ikon som jag trycker på och väljer att spela upp filmen på min tv istället för telefonens skärm. Alltså precis som AirPlay om jag haft en Apple TV och iPhone.
Samma funktion finns i bild-appen på telefonen så jag kan visa bilderna från telefonen på tv:n.
Dock så har jag alltså ingen extra media spelare eller liknande som en Apple TV utan telefonen hittar tv:n direkt, då de är kopplade till samma nätverk.
Eftersom det är olika tillverkare så borde det alltså vara något standardprotokoll som används för annars tycker jag att det bara borde fungera mellan enheter från samma tillverkare.
Frågan är alltså om det även går med något program på macen som använder det protokollet, vilket det nu är, att få upp filmer och bilder från datorn direkt på tv:n utan att hålla på med extra sladdar, mediaspelare och liknande.